اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی:

اصلی‌ترین پیامد اجرای طرح خانواده پایدار کاهش آمار طلاق است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌رضوی گفت: کاهش آمار طلاق به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پیامدهای طرح خانواده پایدار در نظر گرفته شده است.

اصلی‌ترین پیامد اجرای طرح خانواده پایدار کاهش آمار طلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدحسن شریعتی عصر امروز در مراسم افتتاح مرکز مشاوره خانوادگی دادگستری در مشهد اظهار کرد: از سال 86 به طور اندک طرح خانواده پایدار اجرا شد و در سال گذشته دادگستری کل توانست یک برنامه جامع از خانواده پایدار را طراحی کند، که دادگستری استان در تدوین این برنامه سهیم است.

وی در ارتباط با اجرای این طرح افزود: مجری‌گری این طرح بر عهده قضایی دادگستری است که البته استانداری هم حمایت‌های مادی، معنوی و فکری خود را انجام داده است.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌رضوی گفت: تاکنون با درخواست طلاق زوجین، افراد هزینه دادگاه را پرداخت می‌کردند و در نوبت دادرسی قرار می‌گرفتند اما با اجرایی‌شدن این طرح و برنامه به محض درخواست طلاق از طرف یکی از زوجین به واحد خدمات مشاوره‌ای هدایت می‌شوند و اگر مشاوران تشخیص دادند که زندگی این زوج قابل ادامه دادن نیست به دادگاه طلاق ارجاع داده می‌شود.

شریعتی با بیان کاهش آمار طلاق به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پیامد این طرح امیدواری خود را مبنی بر اینکه طرح بهترین خروجی را داشته باشد بیان کرد و ادامه داد: با شروع و اجرای این برنامه 16 هزار خانواده تحت خدمات مشاوره‌ای قرار می‌گیرند.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: اهتمام به تحکیم و پایداری نهاد خانواده ضرورتی است که بر هیچکس پوشیده نیست و تحکیم خانواده در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول