اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

استکبار با محاصره تکنولوژی ایران راه به جایی نمی‌برد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استکبار جهانی با محاصره علمی و تکنولوژی ایران راه به جایی نخواهد برد.

استکبار با محاصره تکنولوژی ایران راه به جایی نمی‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار داشت: یکی از خدمات بسیار بزرگ انقلاب اسلامی به ایران ارتقای علمی و بالا رفتن سطح تولید علم در کشور است به طوری که با مهم لحاظ شدن اقتدار علمی در دنیای کنونی کشورها به اندازه تولید علم در مدیریت دنیا سهیم هستند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف به نسبت تولید علم می‌توانند حاکمیت ملی و استقلال خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: رشد علمی کشور ما با استناد به مراکز معتبر دنیا 13 برابر نسبت به رشد علمی متوسط دنیا جلوتر است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سندهای رسمی اعلام شده توسط پایگاه استنادی اسکوپولس یادآور شد: ایران در زمینه تولید علم رتبه اول منطقه و در دنیا رتبه 16 را داراست و علاوه بر آن در نانو‌تکنولوژی از رتبه 59 به رتبه نهم جهانی رسیده و در موضوع سلول‌های بنیادی در رتبه سوم جهانی ایستاده است.

عاملی تقویت بنیان علم و فناوری را در عرصه اقتصاد مقاومتی بسیار مهم دانست و گفت: ما در صنایع نظامی شدید‌ترین و قوی‌ترین تحریم‌ها را داشتیم که با تقویت بنیان علمی به مرحله خودکفایی رسیدیم و با اعمال راهبرد خودکفایی که مدنظر مقام معظم رهبری است می‌توانیم در سایر بخش‌ها نیز به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به وجود زمینه جذب نخبگان در کشورهای پیشرفته و با اشاره به محاصره علمی و تکنولوژی ایران تاکید کرد: با ملاحظه این امور رتبه ما نه تنها رتبه 16 نیست بلکه ما در جایگاه نخست ایستاده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل بیان داشت: دشمنان ما با ملاحظه رشد سریع علمی کشور ایران متوجه نبوغ بی‌نظیر ایرانی شده و در صدد مهار ایران برآمده‌اند به همین جهت موضوع انرژی هسته‌ای برای آنها بهانه است.

عاملی افزود: آنچه از ما می‌خواهند که آن را متوقف کنیم تولید علم است نه انرژی هسته‌ای و انرژی هسته‌ای به عنوان نمادی از تولید علم ایرانی برای آنها حساسیت ایجاد کرده است.

وی ترور دانشمندان هسته‌ای را یادآور شد و با اشاره به ترور 500 دانشمند زبده عراقی تصریح کرد: آنها با اقتدار علمی حوزه تمدن اسلامی مشکل دارند و با اقتدار علمی اسلام مخالف‌اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حادثه فیلم موهن امریکایی نشان داد ماده اصلی نزاع بین کشورهای اسلامی و آنها اسلام و ارزش‌های اسلامی است.

عاملی به پیشنهاد ایران مبنی بر اینکه حاضر به توقف غنی‌سازی 20 درصد به ازای رفع تحریم‌های مختلف تحمیل شده به کشور است، گفت: این پیشنهاد بسیار به جا و هوشمندانه است و بهترین دلیل بر این است که ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و در خلال این پیشنهاد ایران علاوه بر اینکه بزرگترین مهندسی افکار عمومی را در داخل و خارج انجام می‌دهد استکبار جهانی را از جهت برهان و منطق در بن‌بست قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در پایان خطبه‌های نماز هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و از نقش بی‌بدیل نیروی انتظامی در امنیت جامعه تجلیل کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول