اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌‌وبلوچستان خبر داد

افزایش ثبت وفات‌یافته‌گان در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: ثبت وفات‌یافته‌گان در شش ماه سال‌جاری در سیستان‌وبلوچستان، افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش ثبت وفات‌یافته‌گان در سیستان‌وبلوچستان

علی زاهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: براساس آمارهای جمع‌آوری شده در شش ماه نخست ادارات ثبت احوال استان در سال‌جاری تعداد 24 هزار و 652 واقعه وفات به ثبت رسیده است که در مقایسه با فوت‌های ثبت شده مشابه سال قبل، تعداد 15 هزار و 534 واقعه رشد داشته است.

وی افزود: دلیل افزایش این امر، ثبت فوت‌های معوقه سال‌های گذشته طی ماه‌های ابتدایی سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان در زمینه ثبت در مهلت قانونی وفات بیان کرد: دیر ثبتی و کم ثبتی وفات، یکی از مشکلات عمده این استان در ثبت واقعه وفات است که این اداره کل با اجرای طرح‌های مختلف در سطح استان سعی در افزایش این آمار را داشته و این امر مستلزم همکاری و توجه بیشتر مردم استان است.

زاهدی‌نیا با اشاره به قانون هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: با توجه به بروزرسانی اطلاعات پایگاه سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها از طریق پایگاه سازمان ثبت احوال کشور به صورت ماهیانه، افرادی که اطلاعات صحیح از افراد و اعضای خانواده خود ارائه نکنند طبق ماده 10 قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، کمک‌ها و یارانه افراد خانواده آنان قطع و وجوهات پرداختی از آنان مسترد خواهد شد.

وی بیان داشت: از مردم استان انتظار داریم مراتب فوت هر یک از بستگان خود را ظرف 10 روز از تاریخ فوت به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.

×ثبت 43 هزار واقعه ولادت در شش ماه امسال در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان در ادامه اظهار داشت: بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده در شش ماه امسال در ادارات ثبت احوال استان تعداد 43 هزار و 93 واقعه ولادت به ثبت رسیده است که در مقایسه با ولادت‌های ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته، تعداد 888 واقعه رشد داشته است.

زاهدی‌نیا به ثبت در مهلت قانونی ولادت اشاره کرد و افزود: در سال جدید با تلاش همکاران توانسته‌ایم خدمات‌رسانی به مردم را به سمتی پیش ببریم که خدمات‌رسانی در محل حضور مراجعان علاوه بر تسهیل، تسریع و تکریم ارباب رجوع، ثبت ولادت در مهلت قانونی 2/7 درصد و ثبت تا یک سال نیز دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته باشد.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط تعداد 37 هزار و 934 واقعه در مهلت قانونی یعنی 15 روز پس از ولادت ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: نسبت جنسی ولادت برابر با 106 بوده یعنی به ازای تولد حدود 106 پسر، 100 دختر متولد شده است.

زاهدی‌نیا با اشاره به تلاش مضاعف کارکنان ثبت احوال استان بیان کرد: امسال در نظر داریم با استعانت از خداوند متعال و با ادامه برنامه مکانیزه‌کردن ادارات ثبت احوال در تمامی استان، گامی بلند در زمینه خدمت‌رسانی بهتر و دقیق‌تر به مردم استان و کسب رتبه برتر ثبت وقایع حیاتی در کشور برداریم.

وی از مردم استان خواست وقایع حیاتی ولادت و وفات را در مهلت‌های مقرر قانونی به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول