اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود متولی در گورستان‌ها صورت می‌گیرد

نابسامانی در ثبت وقایع فوتی کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال کهگیلویه با انتقاد از مسئولان این شهرستان در زمینه ثبت وقایع حیاتی، نبود متولی در گورستان‌ها را مهم‌ترین مشکلات در ثبت وقایع فوتی این شهرستان دانست.

نابسامانی در ثبت وقایع فوتی کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید عیسی جوادی‌مهر ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد وقایع حیاتی شهرستان کهگیلویه با تشریح برخی عملکردهای ثبت احوال دهدشت در زمینه ثبت وقایع حیاتی، اظهار داشت: بیش از 98 درصد تولدهای شهرستان کهگیلویه به دلیل ثبت در محل تولد و موارد پیش‌بینی شده برای ثبت فوری آن به درستی و با صحت کامل ثبت می‌شوند.

رئیس اداره ثبت احوال کهگیلویه سوء مدیریت‌ها و ناهماهنگی در ثبت وقایع فوت در کهگیلویه را ناشی از کم اهمیت دانستن این امر از جانب بعضی مسئولان امر در کهگیلویه عنوان و تصریح کرد: در موارد زیادی دیده شده که مسئولان مصوبات جلسات ثبت وقایع را پشت گوش می‌اندازند و به راحتی از کنار آن می‌گذرند.

وی با اشاره به اینکه باید کارهای فرهنگی زیادی بین مردم و مسئولان در زمینه اهمیت و تاریخ قانونی ثبت وقایع شود، اضافه کرد: امیدواریم که مسئولان کهگیلویه‌ای به صورت جدی در رابطه با این موضوع وارد شوند.

این مسئول در ثبت احوال کهگیلویه با انتقاد از عدم حضور بعضی مسئولان مرتبط با وقایع حیاتی در جلسات ثبت وقایع، ابراز داشت: امیدواریم که مسئولان به حضور در جلسات ثبت وقایع و نیز پیگیری مصوبات آن عزم جدی‌تری داشته باشند.

جوادی‌مهر با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در پیشبرد برنامه‌های خرد و کلان اضافه کرد: ثبت وقایع چهارگانه نقش موثری در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ها دارد.

وی افزود: باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه ثبت به موقع وقایع به خصوص در روستاها توسط دستگاه‌های مرتبط، شوراها و دهیاران صورت پذیرد.

وی عنوان داشت: نبود بیمارستان و زایشگاه در بخش‌ها و مناطق مختلف شهرستان، عدم همکاری شورای ثبت وقایع چهارگانه در برخی مناطق، کم اهمیت جلوه دادن این موضوع مهم از سوی برخی دستگاه‌ها و حتی متولیان امر از مهمترین مشکلات و موانع اصلی در ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی است.

جوادی‌مهر نبود متولی خاصی در گورستان‌ها و قبرستان‌ها برای ثبت فوت‌نامه‌ها و سهل‌انگاری برخی بهورزان در خانه‌های بهداشتی برای ثبت به موقع وقایع را از دیگر موانع و مشکلات اساسی در خصوص ثبت دقیق وقایع حیاتی در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول