اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

انتقال تجربه مدیریتی سرمایه‌ای گران‌سنگ است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: انتقال تجربه مدیریتی در نظام اسلامی ما می‌تواند اندوخته و ذخیره ارزشمند و ماندگار محسوب شود.

انتقال تجربه مدیریتی سرمایه‌ای گران‌سنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در مراسم تجلیل از شهرداران پیشکسوت اردبیل اظهار داشت:‌ همه امروز اذعان دارند که مدیریت شهری یکی از پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین رسالت‌ها و وظایفی است که اگر به ماهیت آن توجه داشته باشیم به خوبی در می‌یابیم که در عرصه مدیریت شهری باید عاقلانه و متناسب با نیاز و مطالبات مردم سیاست‌گذاری شده و عمل کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت در نظام اسلامی در تمام ابعادش یک تکلیف و رسالتی سنگین و برگرفته از حقیقت دینداری و معرفت است، تصریح کرد: این مسئولیت در سنگر شهرداری سنگین‌تر و با رسالت متنوعی همراه است که می‌تواند آفت و آسیب‌هایی را نیز به همراه داشته باشد که ضرورت دارد با مدیریتی صحیح و عاقلانه با تدبیر و تفکر از کنار آنها گذشت.

نیکزاد به تجربه یک قرن تأسیس شهرداری اردبیل به عنوان نمادی از مدیریت شهری و هویت و اصالت واقعی در این عرصه خاطرنشان کرد: ما شهرداران ارزشمند بسیاری را در این مدت نظیر مرحوم بابا صفری و احمد نایبی در این شهر داشتیم که برای همیشه افتخار این دیار می‌باشند و نام و یادشان در قلب‌ها حکمرانی می‌کند.

این مسئول تنوع وظایف شهرداری اعم از تنظیف و زیباسازی عمومی شهر، مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی، تأمین سرپناه مناسب برای افراد تا امور آرامستان‌ها، آتش‌نشانی و... را یادآور شد و اضافه کرد: این فعالیت‌ها مفهومی را تداعی می‌کند که هر شهروند از بدو تولد تا لحظه مرگ به طور مستقیم و غیرمستقیم با شهرداری و خدمات آن در ارتباط است.

وی بیان کرد: این ارتباط مهم و گسست‌ناپذیر موضوعی نیست که بتوان از کنار آن با بی‌تفاوتی گذشت بلکه هر فرد علاقمند به توسعه شتاب‌آلود عمران شهری می‌تواند با کمک به فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن وظایف شهروندی به ویژه پرداخت به موقع عوارض و صیانت از تأسیسات شهری و نگهداری از فضای سبز به روند توسعه کمک کند.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل اهمیت مدیریت واحد شهری را یادآور شد و گفت: امیدواریم مجلس و دولت در تدوین و طراحی این مدل حقیقی و شایسته در مدیریت شهر همت و تلاش وافی داشته باشند و با تمام سعی خود زمینه یک توسعه شتاب‌آلود را بهتر از گذشته فراهم آورند.

نیکزاد از اقدام و حرکت مثبت شورای سوم و شهرداری در تجلیل از شهرداران پیشکسوت قدردانی کرد و افزود: امیدواریم این حرکت در سایر مجموعه‌ها نیز به عنوان الگو مد نظر باشد تا بیشتر شاهد بهره‌گیری از تجربیات گذشتگان در حوزه عمران و توسعه شهری باشیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول