اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

اگر بازار ارز مدیریت نشود باندهای کثیف وارد کار می‏شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بازار ارز مدیریت نشود، باندهای کثیف وارد کار می‏شوند.

اگر بازار ارز مدیریت نشود باندهای کثیف وارد کار می‏شوند

علیرضا محجوب امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ارز نوعی کالا محسوب می‏شود و زمانی که عرضه و تقاضا در خصوص کالایی با یکدیگر برابری نکرده و اقدام قابل قبولی در زمینه مدیریت این مهم صورت نگیرد، باندهای کثیف داخلی و خارجی ورود پیدا می‏کنند.

محجوب اضافه کرد: مهم‏ترین مسئله در این زمینه اصل مدیریت است و ما هستیم که می‏توانیم این وضع را مدیریت کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر عمده متقاضیان در این‌باره دستگاه‏های دولتی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت نفت به فاصله دو ماه تا سه ماه درآمدهای خود را به بانک مرکزی واریز می‏کند و این فاصله باید مدیریت شود.

محجوب اضافه کرد: باید کالاهای عمومی، ضروری، اساسی و حیاتی مردم در صدر قرار گیرد و سایر اقلام در ردیف‏های بعدی اهمیت رسیدگی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به اعتقاد من با درآمد امروز کشور مشکلی برای اداره ارز وجود ندارد؛ البته الا تقاضایی جدید که در هدفمندسازی یارانه‏ها با اعتباری بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

وی ادامه داد: این تقاضا باری اضافی بر دوش بازار است که باید برای ساماندهی، تعریف دیگری در قبال آن صورت گیرد.

محجوب اضافه کرد: به غیر این مورد، سِیر طبیعی تقاضای کشور 50 میلیارد دلار است و این مبلغ عرضه ارز را اشباع می‏کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: حال چرا این تقاضا اشباع نمی‏شود؟ زیرا یک تقاضای 100 هزار میلیارد تومانی علاوه بر تقاضای 100 هزار میلیارد تومانی دیگر (از طریق هدفمندی یارانه‏ها) در این دو سال اخیر به صورت اضافی در بازار وجود دارد که باید آن را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: با وجود مدیریت بر این تقاضاها، برخورد و قلع و قمع باندها، دسته‏ها و جریان‏های داخلی و خارجی به مدت زمانی کمی نیازمند است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول