اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حادثه شهربازی کرمانشاه را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: با گذشت سال‌ها از عمر شهربازی کرمانشاه دستگاه‌های این مجموعه روزبه‌روز فرسوده‌تر می‌شوند و در صورت عدم نوسازی و پی‌گیری در زمینه استاندارد کردن دستگاه‌ها هر لحظه باید منتظر حادثه‌ای غیرقابل جبران بود.

حادثه شهربازی کرمانشاه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهربازی در شهرهای کنونی با توجه شیوه زندگی جدید انسان به نوعی جزو یکی از مکان‌هایی است که باید در شهرها وجود داشته باشد و جزو مناطق تفریحی شهر محسوب شود.

انسان در محیط شهرها به‌دلیل تغییر مکان‌های تفریحی نسبت به گذشته، باید در محل‌هایی اوقات فراغت خود را بگذراند که به محیط و بافت شهری و ماهیت زندگی در شهرها هم‌خوانی و نزدیکی داشته باشد.

به همین صورت نیز شهربازی برای کودکان مکانی است که می‌توانند برای آن‌ها خاطراتی شیرین را از دوران کودکی مهیا کند، از طرفی شهربازی‌ها از نظر اقتصادی و جذب توریست نیز می‌تواند نقش موثری را ایفا کنند.

گاه شهرت یک شهربازی در یک کشور و حتی یک قاره نیز می‌پیچد و توریست‌ها برای بازدید و گذراندن چند ساعتی در آن‌ها حاضرند هزاران کیلومتر را طی کنند که این علاوه بر رونق صنعت توریسم به اقتصاد آن منطقه نیز کمک زیادی می‌کند.

شهربازی کرمانشاه سالیانی طولانی است که فعالیت می‌کند و در این سال‌ها افراد زیادی را میزبانی کرده است، اما با گذشت سال‌ها از احداث این مجموعه و فعالیت آن، تعدادی از دستگاه‌هایی که از سال‌های آغازین احداث شهربازی هنوز هم فعال هستند دچار فرسودگی شده‌اند.

این فرسودگی باعث شده است که مسئولان استان در اظهار نظرهای مختلف به آن انتقاد کرده و خواستار نوسازی آن شوند.

هر روز از گوشه و کنار اخبار حادثه در شهربازی‌هایی شنیده می‌شود که به‌دلیل فرسودگی وسایل آن رخ داده است.

این حوادث و پیامدهای آن زنگ خطری است برای کرمانشاهی که شهربازی آن از وسایل فرسوده و غیر استاندارد استفاده می‌کند.

 * عمل نکردن شهربازی به تعهدات

بهزاد فرسادفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص وضعیت شهربازی کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه شهربازی کرمانشاه به تعهداتی که داشته است عمل نکرده است.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس گزارشی که داریم قرار بر این بوده است که  حدود 23 دستگاه شهربازی کرمانشاه طی فرآیندی آزمایش و تاییده آن صادر شود، اما این اقدام از سوی مسئولان شهربازی صورت نگرفته است.

وی افزود: تمام کسانی که از دستگاه‌هایی در شهربازی‌ها بهره‌برداری و استفاده می‌کنند باید تاییده از موسسه استاندارد و شرکت بازرسی داشته باشند و در صورت نداشتن این تاییده هر حادثه‌ای که رخ دهد، استفاده کنندگان زیر سوال خواهند رفت.

* پیگیری بهتر شهرستان‌ها در مقایسه با مرکز استان

فرسادفر در خصوص  شهربازی‌ها در دیگر نقاط استان اظهار کرد: شهرداران دیگر شهرستان‌های استان کرمانشاه در مقایسه با مرکز استان برای گرفتن تاییده از موسسه استاندارد پیگیری بیش‌تری دارند و فعال‌تر هستند.

وی تصریح کرد: در بعضی از شهرستان‌های استان، شهرداران با پیگیری توانستند تاییده‌هایی برای بعضی از دستگاه‌های موجود در شهربازی شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: به تبع همین پی‌گیری، وضعیت استاندارد در شهرستان‌ها در مقایسه با مرکز استان بهتر است.

* برخورد قانونی در صورت عدم پیگیری

فرسادفر به وجود ابزارهای قانونی برای نظارت بر شهربازی‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: موسسه استاندارد در صورتی که شهربازی کرمانشاه در زمینه پی‌گیری برای دریافت تاییده دستگاه‌ها اقدام نکند، با همکاری دادستانی کرمانشاه اقدام به پلمپ مجموعه می‌کند.

وی افزود: این اقدام برای جلوگیری از رخ دادن حوادث انجام می‌شود، زیرا ایمنی بسیار اهمیت دارد و همیشه حرف اول را می‌زند. 

* راه حل احداث شهربازی جدید است

با در نظر گرفتن مسائل ذکر شده و فرسودگی مجموعه فعلی، شهرداری باید برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و کاهش خطرات در کرمانشاه، شهربازی جدیدی که با استانداردهای روز هم‌تراز باشد، احداث کند.

شهربازی فعلی با توجه به اظهارات مسئولان شهرداری به‌دلیل وجود مشکلات حقوقی برای نوسازی آن امکان استانداردسازی را ندارد و همین مسئله دلیلی است که باید به امنیت در این مکان تفریحی توجه جدی شود.

با توجه به تاخیرهای رخ داده برای احداث شهربازی جدید در کرمانشاه و مشکلات موجود برای نوسازی شهربازی فعلی، ورود بخش خصوصی  در احداث شهربازی جدید می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول