اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل مغایرت با استانداردها صورت گرفت

پلمپ تجهیزات دو شهربازی دیگر در اصفهان

خبرگزاری فارس: تجهیزات دو شهربازی دیگر در استان اصفهان به دلیل مغایرت با استانداردها پلمپ شدند.

پلمپ تجهیزات دو شهربازی دیگر در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان اصفهان، وسایل و تجهیزات غیر استاندارد دو شهربازی در شهرستان خمینی‌شهر اصفهان پلمپ شد.

براساس این گزارش هر ساله در ابتدای فصل گرما و تعطیلی مدارس، خانواده‌ها برای رفع خستگی و ایجاد نشاط و پر کردن اوقات فراغت فرزندانشان استفاده از برنامه‌های تفریحی و سرگرم کننده از جمله رفتن به شهربازی‌ها و اماکن تفریحی را در برنامه‌های خود می‌گنجانند تا ساعات شاد و البته امنی را همراه اعضای خانواده سپری کنند.

براساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور تأمین ایمنی و سلامت همشهریان، اجرای استانداردهای ملی مختص تعیین ویژگی‌های تجهیزات شهربازی‌ها، در سطح کشور اجباری بوده و اداره‌کل استاندارد استان اصفهان نیز به منظور تأمین امنیت و سلامت مردم هم‌چون سنوات گذشته، بازرسی از مراکز تفریحی، شهربازی‌ها، زمین‌های بازی و تجهیزات تفریحی پارک‌ها را در سراسر استان، در دستور کار خود قرار داده است.

در همین راستا بازرسان این اداره‌کل ضمن بازدید و بازرسی‌های فنی از شهربازی‌های شهرستان خمینی‌شهر اصفهان برخی از تجهیزات و ادوات مربوط به دو شهربازی این شهرستان را مغایر با ضوابط و اصول ایمنی و فاقد استانداردهای لازم تشخیص داده و ضمن اخطار به متصدیان و بهره‌برداران این مراکز، دستگاه‌های مذکور را پلمپ کردند.

براساس این گزارش شهربازی‌ها باید دارای استانداردهای محیطی، مکانیکی و الکتریکی باشند و از نظر ایمنی نیز در مباحث آتش‌سوزی و سایر حوادث، دارای کمک‌های اولیه و تجهیزات پیش‌گیرانه باشند.

تایید صلاحیت دو آزمایشگاه همکار در مورد تست انواع پکیج‌های گازسوز

در ادامه این گزارش آمده است: هم‌چنین صلاحیت دو آزمایشگاه همکار استاندارد در مورد انواع پکیج‌های گازسوز به تایید اداره‌کل استاندارد استان اصفهان رسید.

براساس این گزارش آزمایشگاه‌های همکار مستقر در واحدهای تولید لورچ و گروه صنعتی گیتی‌پسند، پس از طی مراحل اولیه و تجهیز آزمایشگاه‌های خود به دستگاه‌ها و وسایل مدرن سنجش و آزمایشگاهی، با بررسی واحد تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار اداره‌کل استاندارد استان اصفهان، موفق به دریافت مجوز فعالیت و تایید صلاحیت در راستای تست انواع پکیج‌های گازسوز شدند.

در ادامه گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان اصفهان آمده است: با توجه به ضرورت نظارت بر اجرای استانداردها و اجرایی شدن طرح توسعه جامع استانداردسازی (تجا) و هم‌چنین در راستای واگذاری امور تصدی‌گری به بخش غیر دولتی، افراد حقیقی و حقوقی علاقه‌مند به تاسیس و توسعه آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در این زمینه وارد فعالیت شده و پس از اخذ تأییدیه‌ها و مجوز‌های لازم، زیر نظر اداره‌کل استاندارد فعالیت می‌کنند که هم‌اکنون بیش از 180 آزمایشگاه همکار فعال و دارای اعتبار و صلاحیت‌های لازم، این اداره‌کل را در انجام امور آزمایشگاهی یاری می‌کنند.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول