اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره استاندارد همدان خبر داد

پلمب تجهیزات شهربازی تویسرکان و اسدآباد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان از پلمب تجهیزات شهربازی شهرستان‌های تویسرکان و اسدآباد طی روزهای آینده خبر داد.

پلمب تجهیزات شهربازی تویسرکان و اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد تیموری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ورود فنی استاندارد در بررسی کالاها اظهار داشت: استاندارد در بخش کمی و کیفی دارای فن بوده و با نمونه‌برداری از خطوط تولید و محصولات در سطح بازار برخورد لازم را با واحدهای تولیدی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد ظرفیت واحدهای تولیدی استان مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: اکثر این واحدها سودآور نبوده و توجیه اقتصادی ندارند.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان با تأکید بر توجه ویژه به صنایع افزود: توجه به صنایع اقتصادی رقابت سالمی را برای حضور مؤثر در بازار به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه به لحاظ کمی بسیاری از ظرفیت‌های مورد نیاز در صنعت وجود دارند، اظهار داشت: در صنایعی مانند صنایع نوین نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

تیموری بازرسی و نظارت در بازار و کالا را از وظایف سازمان حمایت از تولید و مصرف بیان کرد و گفت: از یک ماه پیش این برنامه در دستور کار قرار گرفت که با وارد نشدن این سازمان در بررسی کالاها، استاندارد برای بررسی و نظارت کمی و کیفی کالاها وارد شود.

وی از معرفی واحدهای فاقد پروانه صنعتی از ابتدای شهریور ماه خبر داد و اظهار داشت: برخی واحدها تمایلی برای ارائه کالای استاندارد و مناسب استفاده مردم را ندارند که به زودی به مردم معرفی خواهند شد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان با اشاره به حضور مدیران کنترل کیفی در سطح بازار تصریح کرد: نظارت بر خط تولید و مواد اولیه مناسب در تولید از جمله وظیفه این مدیران است.

وی ادامه داد: در برخی واحدهای تولیدی مدیر کنترل کیفی را در پست‌های دیگر گمارده و صرفاً به عنوان یک شخص حقوق‌بگیر رفتار می‌کنند.

تیموری از مدیران کنترل کیفی با عنوان قلب تپنده تولید در واحدهای صنعتی یاد کرد و افزود: مدیران کنترل کیفی باید تسلط حرفه‌ای در خط تولید داشته باشند تا جایی که استاندارد را نیز به چالش بکشند.

وی با اشاره به پلمب تجهیزات پارک مردم همدان اظهار داشت: این موضوع دو سال پیش به شهرداران منعکس شد که تجهیزات این شهربازی مشمول استاندارد اجباری است که اقدامی صورت نگرفت.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان در سال گذشته و با اعتبارات خود اقدام به بازرسی از تجهیزات پارک مردم همدان کرد که فرسودگی و وجود نواقص ممنوعیت استفاده از این تجهیزات را به دنبال داشت.

وی با اشاره به انجام مکاتباتی با شهرداری در راستای رفع این نواقص گفت: با وجود این مکاتبات هیچ اقدامی صورت نگرفت و ما این تجهیزات را پلمب کردیم.

تیموری همچنین از پلمب تجهیزات شهربازی شهرستان‌های تویسرکان و اسدآباد طی روزهای آینده خبر داد و افزود: امیدواریم نواقص این تجهیزات به زودی برطرف شود تا شاهد اتفاقات ناخوشایند نباشیم.

وی با بیان اینکه طرح طه در کشور در حال اجراست، اظهار داشت: اعتبارات این طرح در چهار ماه پایانی سال پرداخت می‌شود که کار را برای ورود در بازار برای بررسی دشوار می‌سازد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان در پایان سخنانش با اشاره به جعل علامت استاندارد توسط برخی واحدها افزود: در قانون این کار همانند جعل امضاء مسئولان تراز اول کشور است که مجازات خود را دارد.

وی در پاسخ به سئوال ورود به بحث بررسی وضعیت توزیع قرص‌های برنج در بازار و کشته شدن 117 نفر بر این اساس عنوان کرد: تاکنون این بحث را به صورت کارشناسی مد نظر قرار ندادیم که البته در سطح کشور نیز چنین بوده اما بررسی این امر در دستور کار استاندارد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول