اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

باید از برکات فرهنگ غنی رضوی و اهل بیت استفاده کنیم

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید از برکات فرهنگ غنی رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان باورهای عمیق اعتقادی شیعه و مسئله امامت به ‌خوبی استفاده کنیم.

باید از برکات فرهنگ غنی رضوی و اهل بیت استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره شعر رضوی که در تالار وحدت ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ایام دهه کرامت و جشنواره شعر رضوی فرصت مغتنمی است تا در دریای خروشان آموزه‌های قرآنی زمینه آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل ‌بیت به ویژه امام هشتم شیعیان،

حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و کریمه اهل ‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید از برکات فرهنگ غنی رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت به‌ خوبی استفاده کنیم، افزود: یکی از باورهای عمیق اعتقادی شیعه مسئله امامت است و مسئله امامت زمینه‌ساز احیای همه ارزش‌های انسانی است و در برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها بایستی روی بحث محتوا‌سازی بر مبنای اصل ولایت‌پذیری بیشتر کار شود.

جلال‌زاده تصریح کرد: آنچه تحت عنوان پیروزی جهان اسلام با مرکزیت جمهوری اسلامی به دست آورده‌ایم به دلیل وجود مقدس حضرت ثامن‌الحجج(ع) و مرقد منور ایشان در کشورمان است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تأثیر برگزاری هفتمین دوره جشنواره شعر رضوی در سطح ملی و فرا‌ملی، بیان کرد: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در استان تاثیر فراوانی هم در سطح ملی و هم بین‌المللی دارد و زمینه معرفی ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) و همچنین اهل بیت به همگان فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که دشمنان ایران اسلامی همواره به مسائل انحرافی در زمینه اسلام و فرهنگ اهل بیت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: دشمنان ما همواره در قالب‌های مختلف برای مقابله با فرهنگ رضوی، احکام دینی و دستورات اهل بیت و امام رضا(ع) برنامه‌ریزی‌های فراوانی انجام داده‌اند.

جلال‌زاده با بیان اینکه وجود پربرکت حضرت ثامن‌الحجج(ع) در مشهد مقدس نعمت بزرگی است، ادامه داد: همان‌طور که برای سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) به گونه‌ای در سطح کشور عزاداری برپا می‌کنیم که هر کسی وارد کشور شود، متوجه در سوگ بودن و عزاداری ما می‌شود، باید در دهه کرامت نیز به گونه‌ای جشن‌ها را برگزار کنیم که همه متوجه عظمت و ابهت آن شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اگر جوانان با امام رضا(ع) به درستی بتوانند ارتباط برقرار کنند هیچ تهدید و جنگ نرمی در آنها اثر نمی‌گذارد، در این صورت جوانان سربازانی موثر در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان تلقی شوند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول