اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی دانشگاه مفید خواستار شد

تقویت ابعاد اعتقادی دانشجویان با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی دانشگاه مفید گفت: باید با استفاده از امکانات موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید با تکیه بر تعالیم آسمانی مکتب تشیع، جنبه‌های معرفتی و اعتقادی دانشجویان را ارتقا داد.

تقویت ابعاد اعتقادی دانشجویان با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد عاملی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون دانشجویی استان قم که در دفتر معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: وضع فرهنگی دانشجویان قم تا حد مطلوب فاصله دارد و دلایل این امر باید از سوی دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) بر این مسئله تاکید دارند که انسان در خصوص عمر و امکاناتی که در اختیار دارد مورد بازخواست قرار می‌گیرد بنابراین همه افراد باید مسئولیت اعمال خود و ظرفیت‌های موجود را سنجیده و در راستای بهبود اوضاع تلاش کنند.

مدیر فرهنگی دانشگاه مفید با اشاره به ظرفیت گسترده فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و ضرورت بهره‌گیری کامل و بهینه از این ظرفیت‌ها گفت: باید به صورت تخصصی جوانان را زیر پوشش طرح‌های فرهنگی قرار دهیم و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در این زمینه می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد: اساتید و دانشجویان مهم‌ترین مخاطبان اقدامات فرهنگی هستند که باید برای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از نظر جنسیتی، پایه تحصیلی و بومی یا غیر بومی بودن تفکیک شوند.

عاملی با تاکید بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی با استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها بیان کرد: در این صورت می‌توان کارگاه‌ها و محصولات فرهنگی مناسب را تدارک دید.

مدیر فرهنگی دانشگاه مفید ادامه داد: برخی کاستی‌ها در زمینه همکاری با دانشگاه وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای برطرف شدن آنها ارائه شود.

وی خواستار برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی توسط حرم مطهر حضرت معصومه(س) شد و افزود: تاکنون اقدامات فرهنگی و مذهبی خوبی صورت گرفته و می‌توان با استفاده از امکانات موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید با تکیه بر تعالیم آسمانی مکتب تشیع، جنبه‌های معرفتی و اعتقادی دانشجویان را ارتقا داد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول