اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی انجام می‌شود

برگزاری جشنواره فرهنگی کودک و نوجوان در مناطق محروم

خبرگزاری فارس: سرپرست انجمن سینمای جوان خراسان‌شمالی از برگزاری جشنواره فرهنگی کودک و نوجوان در مناطق محروم و مرزی استان از فردا به مدت سه روز خبر داد.

برگزاری جشنواره فرهنگی کودک و نوجوان در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، عباس رحیمی اظهار کرد: کاروان بنیاد فارابی به منظور بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق محروم و مرزی از برنامه‌های فرهنگی، ارائه بسته‌های فرهنگی و اکران فیلم ویژه کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و مرزی استان‌ها را هر ساله اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: این کاروان از فردا به مدت سه روز در مناطق محروم و مرزی شهرهای غلامان، راز و جرگلان، بجنورد و فاروج حضور یافته و سه هزار بسته فرهنگی در قالب کتاب، لوازم‌التحریر و همچنین اکران فیلم ویژه کودکان و نوجوانان را به آنان ارائه می‌دهند.

رحیمی گفت: از امروز نمایشگاه عکس هفته دفاع مقدس با همکاری انجمن سینمای جوان و انجمن هنرهای تجسمی استان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شده که تا پایان هفته دفاع مقدس نیز برپا است.

همچنین دبیر هفتمین جشنواره تئاتر استانی در خراسان‌شمالی گفت: 28 متن نمایشی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی خراسان‌شمالی از امروز تا هشتم مهرماه جاری مورد بازبینی داوران قرار می‌گیرد.

علی عابدی اظهار کرد: پنج نمایش در بخش خیابانی و 23 نمایش در بخش اجرای صحنه‌ای از امروز مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از 28 متن نمایشی 12 متن از بجنورد، پنج متن از اسفراین، چهار متن از شیروان، سه متن از گرمه، دو متن از فاروج و دو متن به ترتیب و تفکیک هر کدام یک متن از شهرستان‌های مانه و سملقان و جاجرم از جمله متن‌های نمایشی هستند که بازبینی می‌شوند.

عابدی در ادامه از برپایی نمایشگاه تخصصی طراحی پوستر تئاتر، برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار و همچنین برگزاری نمایشگاه عکاسی تئاتر به عنوان برنامه‌های جانبی این جشنواره خبر داد.

به گزارش فارس، نادر برهانی‌مرند، کوروش نریمانی و جلیل رفیع به عنوان داوران بخش بازبینی آثار نمایشی هفتمین جشنواره تئاتر استان هستند.

هفتمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی از 10 الی 13 مهرماه با اجراهای نمایشی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول