اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت

شهرکرد میزبان هفتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی از برگزاری این جشنواره همزمان با دهه کرامت در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد خبر داد.

شهرکرد میزبان هفتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حبیب‌الله توفیقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم شرایط مناسبی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره فراهم شده است.

وی اشاعه فرهنگ رضوی را مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین، تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و کمک به انتشار گسترده این آثار از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

توفیقی ادامه داد: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار، هزار و 659 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که از بین این تعداد، آثار برگزیده در آیین اختتامیه که همزمان با دهه کرامت است، معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در سه رشته شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی بوده و در سه گروه سنی در سه مقطع سنی کودک پنج تا 12 سال، نوجوان 12 تا 18 سال و بزرگسال 18 سال به بالا مورد ارزیابی قرار گرفته و نفرات برتر مشخص خواهند شد.

مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی ادامه داد: کودکان در بخش داستان 179 اثر، در بخش شعر 116 اثر و در بخش قطعه‌ ادبی نیز 202 اثر ارسال کردند و نوجوانان نیز با نوشتن 238 داستان، 160 شعر و 213 قطعه ادبی به آموزه‌ها و فرهنگ منور رضوی پرداخته‌اند.

توفیقی تصریح کرد: در مقطع بزرگسالان نیز 196 داستان، 235 شعر و 120 قطعه ادبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی در ادامه از رونمایی جلد ششم کتاب "بهشت هشتم" همزمان با برگزاری آیین اختتامیه ششمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد خبر داد و اضافه کرد: کتاب بهشت هشتم مجموعه‌ای از آثار برتر جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی است که هر سال آثار برتر در این کتاب به چاپ می‌رسند و از آن در آیین برگزاری جشنواره رونمایی می‎شود.

توفیقی با ابراز خرسندی از انتخاب چهارمحال و بختیاری به عنوان میزبان جشنواره ادبیات کودک و نوجوان در فرهنگ رضوی گفت: شرایط لازم و تمهیدات مورد نیاز برای میزبانی خوب این جشنواره هر سال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول