اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

رونمایی از 800 نسخه کتاب ارزشمند نشان از فرهنگ غنی اردبیل دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: رونمایی از 800 نمونه کتاب ارزشمند در قالب گنجینه کتاب نویسندگان نشاندهنده فرهنگ و تاریخ با اعتبار دیار اردبیل است.

رونمایی از 800 نسخه کتاب ارزشمند نشان از فرهنگ غنی اردبیل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح گنجینه کتاب نویسندگان استان اردبیل اظهار داشت: اهمیت کتاب و کتابخوانی برای همه ما روشن است چراکه اهل کتاب به خوبی می‌دانند که ابعاد مطالعه و خواندن کتاب‌های ارزشمند چقدر وسیع بوده و به توسعه فرهنگ هر کشور کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در انتقال مفاهیم هیچ عنصری به شفافیت کتاب و مطالعه آن نیست چراکه در انتقال مفاهیم به صورت شفاهی 50 درصد مطالب حذف شده و یا در آن تغییر ایجاد می‌شود در حالی که کتاب به عنوان یک اثر ماندگار و فنا نشده جلوه‌ای از فرهنگ و هنر یک جامعه را می‌تواند متجلی کند.

استاندار اردبیل یادآور شد: یکی از ویژگی‌های کتاب حفظ و نگهداری طولانی مدت آن است که نه تنها خطر گم شدن مطالب در آن متصور نیست بلکه پایداری کتاب سبب می‌شود تا نسل‌های آینده نیز بتوانند از این گنجینه ارزشمند استفاده کنند.

نیکزاد کامل‌ترین کتاب در این زمینه را کتاب فرو فرستاده خداوند قرآن کریم توصیف کرد و گفت: امروز محققان ما نیز با استفاده از کتاب و ارزشمندی آن سعی می‌کنند از بهترین فرصت‌ها در بروز و ظهور اندیشه‌های ناب و گران‌سنگ استفاده کنند که در همین زمینه باید کتاب را به عنوان میراث ماندگار صیانت و محافظت کرد.

این مسئول با قدردانی از تلاش و همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در مهیا کردن گنجینه کتاب نویسندگان استان تاکید کرد:‌ با این کار ارزشمند نه تنها هنر هنرمندان ما حفظ شده بلکه یک اثر ماندگاری را برای نسل‌های آینده در تمام زمینه‌ها شاهد و ناظر هستیم که انتظار می‌رود این مجموعه سبب شود تا بهترین آثار به معرض دید عموم گذاشته شده و برای نسل‌های آینده پایدار باقی بماند.

رئیس شورای اداری استان به پیشینه تاریخی و فرهنگی اردبیل اشاره کرد و افزود: این پیشینه نشان می‌دهد که ما باید چنین اقدام مثبتی را به شکل گسترده و مستمر انجام دهیم تا عیب و ایراد احتمالی نیز برطرف شود.

توهین به مقدسات نشان عجز دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جسارت و هتاکی اخیر ایادی استکبار به ساحت مقدسات دین اسلام بیان داشت: این هتاکی‌ها نشان می‌دهد که ما با یک جامعه جهانی غیر‌منطقی و فاقد اعتبار روبرو هستیم که عجز و ناتوانی خود را با اهانت به ساحت پیامبر (ص) نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر جاهلان عصر پیامبر دختران را زنده به گور می‌کردند و آنها را به کثیف‌ترین کارها وامی‌داشتند امروز نیز در یک حرکت شنیع جاهلان عصر معاصر سعی می‌کنند به ساحت مقدس و نورانی پیامبر (ص) اهانت کنند که این خود بزرگترین تاریکی و جاهلیت در عصر معاصر است.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود تعالیم دین اسلامی از تعالیمی روشن و مخالف با اهداف استکباری توصیف و تصریح کرد: این حرکت استکبار آتش خشم امت اسلامی را علیه نظام افیونی غرب برانگیخته است که به یقین با همراهی بیداری اسلامی استکبار را به ذلت و خواری می‌افکند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول