اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل تاکید کرد

گنجینه کتاب نویسندگان اردبیل مکانی برای خردورزی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تشکیل و راه‌اندازی گنجینه کتاب نویسندگان استان اردبیل در حقیقت احترام و تعظیم به خرد و توانمندی ایرانیان در عرصه فرهنگ و ادب این سرزمین است.

گنجینه کتاب نویسندگان اردبیل مکانی برای خردورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در پیامی برای آیین گشایش گنجینه کتاب نویسندگان اردبیل اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که انسان را با قلم آشنا کرد تا شایسته فضیلت و کرامت گردد و به دیگر آفریدگان فخر بفروشد و بدین سبب زیباترین آفریدگان و آفریننده زیبایی‌ها نام نهاد و سپس آدمی را رهسپار جهان تکلیف کرد و در رفتار و کردار مختارش کرد تا حجت جزا و پاداش فردایش باشد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: به لطفی که خداوند را سزاست عقل را که پیامبر درون است راهنمای وی در پیمودن مسیر کمال داد و به این بسنده نکرد و به آنها کتاب فرستاد تا مشعل‌‌داران وادی تاریکی‌ها باشند و خویشتن را مکلف کرد که بدان چه فرو فرستاده است نگهبان باشد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینک هر آن چه از هر ذهنی از جنس اندیشه می‌تراود و در بستری که صعود می‌پیماید قرار می‌گیرد و به مدد قلم مقید می‌شود شایسته حراست است.

در بخش پایانی این پیام آمد است: تشکیل گنجینه کتاب نویسندگان استان اقدامی بدین پایه از ارزندگی که این کار نیک را ارج می‌نهیم و به سامان و انجام آن چشم داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل نیز در پیامی بیان داشت: همزمان با آغاز مهر ماه، ماه تحصیل علم و کتابت اتفاق مبارک و با سعادت افتتاح گنجینه کتاب نویسندگان استان اردبیل در کتابخانه مرکزی دارالارشاد قدمی دیگر در راستای نهادینه شدن فرهنگ متعالی کتاب و کتابخوانی در عرصه کنونی تولید ملی و محقق شدن منویات مقام معظم رهبری است.

اکبر نیکزاد در این پیام آورده است: چه برکتی از این بیشتر که تولید ملی ما تولید محتوای مفید با استفاده از نویسندگان موفق و بزرگ اردبیل باشد، فرزندان عالم و آگاه که در طی زمان‌های شاخص و پیشروی تولید علم و کتاب در کشور بودند.

در پایان این پیام استاندار اردبیل بیان داشته: این حرمت بزرگ فرهنگی را به جامعه فرهنگی استان تبریک گفته و استمرار چنین اقداماتی را خواستارم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در گنجینه کتاب نویسندگان استان آثاری از نویسندگان این استان نظیر محقق اردبیلی فقیه متبحر و توانا، آیت‌الله مشکینی در موضوعات مختلف، امیر حسین فردی، محمدرضا بایرامی، میرزا صادق متخلص به بیضا، رضا سید حسینی، حسن احمدی‌گیوی، داوود غفارزادگان، جابر انصاری، عمران صلاحی، جلال‌الدین حسین‌ابن شرف‌الدین عبدالحق اردبیلی متخلص به الهی اردبیلی، عبدالله توکل و ... در معرض علاقمندان و محققان قرار گرفته است.

در این مراسم همچنین طوماری در محکومیت اقدام اخیر سران استکبار در اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام تهیه و به امضا رسید تا این اهانت شنیع مورد مذمت قرار گیرد.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول