اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

برطرف کردن نیازهای اجتماعی سالمندان در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه ساماندهی وضعیت سالمندان در جامعه و برطرف کردن نیازهای اجتماعی آن‌ها را ضروری دانست.

برطرف کردن نیازهای اجتماعی سالمندان در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، غلامرضا پورسلطانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سالمندان در بشرویه اظهار کرد: در دهه‌های گذشته تعداد فرزندان در خانواده‌ها زیاد بوده و به دلیل عدم بهداشت و بروز بیماری‌های متعدد، امید به زندگی نیز کمتر بوده است.

وی ادامه داد: امروزه با ارتقای سطح بهداشت و افزایش امکانات، روز به روز امید به زندگی افزایش می‌یابد و جمعیت سالمند نیز در کشور زیاد می‌شود.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه رسیدگی به امور سالمندان در جامعه ضروری است، تصریح کرد: ساماندهی وضعیت سالمندان و برطرف کردن نیازهای اجتماعی آن‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

پورسلطانی افزود: دستگاه‌های متولی باید به مناسب‌سازی اماکن عمومی و پارک‌ها برای بهبود رفاه سالمندان توجه کرده و برای افزایش حضور سالمندان در اجتماع نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی بر شناسایی افراد سالمند و کمک به ارتقای وضعیت آنها در شهرستان بشرویه توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته برنامه‌های مختلفی در هفته سالمند انجام شده است، گفت: استقرار پایگاه بهداشتی در نمازجمعه برای کنترل فشار خون، ویزیت رایگان سالمندان، برپایی جشن پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مهدهای کودک، همایش دوچرخه‌سواری و همایش پیاده‌روی از جمله برنامه‌های هفته سالمند در این شهرستان بوده است. 

علی حسینی‌نژاد محبی اضافه کرد: با توجه به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای قشر سالمند، امسال نیز برگزاری جلسات آموزشی در زمینه تغذیه و آشنایی با مسائل روانشناختی سالمندان، ویزیت رایگان، همایش دوچرخه‌سواری ویژه سالمندان، برپایی اردو و همایش کودک و سالمند در پارک شهر بشرویه اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر بشرویه نیز از اجرای طرح مهرورزان آسمانی و نیابت در این شهرستان خبر داد و گفت: اعضا و امدادگران هلال احمر به مناسبت‌های مختلف با سرکشی از خانواده‌های سالمند و اجرای تست سلامت و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی به سالمندان شهرستان خدمات ارائه می‌دهند‌.

علیرضا عارفیان افزود: طرح مهرورزان آسمانی با محوریت سالمندان در شهریور‌ماه برگزار شده است و طرح نیابت نیز از عید قربان تا غدیر ارائه خدمات به سالمندان و رفع نیازهای اساسی آن‌ها را در برنامه خود دارد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول