اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

رفع مشکلات سالمندان از اولویت‌های دولت دهم است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: رفع مشکلات بهداشتی و مالی سالمندان از اولویت‌های دولت‌ نهم و دهم است.

رفع مشکلات سالمندان از اولویت‌های دولت دهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته سالمند در شهرستان فردوس اظهار کرد: براساس روایت‌های اسلامی کسانی که سالمندان را تکریم و حمایت کنند از هراس دوزخ در امان هستند که این موضوع نشان از جایگاه بالای سالمندان در دین اسلام دارد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه سالمندان در جامعه افزود: جایگاه مشورتی افراد سالخورده در جامعه به دلیل تجربه‌های فراوان آنها در عرصه‌های مختلف بسیار رفیع است و همواره جوانان با استفاده از راهنمایی‌ها و تجربیات این قشر از جامعه بهره‌مند هستند.

فرماندار فردوس رسیدگی به مشکلات فرا روی سالمندان را مهم دانست و تصریح کرد: رفع مشکلات بهداشتی و مالی سالمندان از اولویت‌های دولت نهم و دهم است که در این ارتباط اجرای طرح منزلت سالمند می‌تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس نیز گفت: در هفته سالمند از کارت منزلت اجتماعی سالمندان شهرستان فردوس رونمایی می‌شود.

سیدحسین پارسای محبی افزود: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی در حال حرکت است، ضرورت توجه بیشتر به سالمندان و رفع مشکلات آنها احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: نسل فعلی بیشترین فراوانی جمعیت را دارد و تا دو دهه دیگر جزو جمعیت سالمندان محسوب می‌شوند بنابراین باید به تامین مقدمات و زمینه‌های مورد نیاز برای رفع مشکلات دوره سالمندی توجه ویژه‌ای شود.

رئیس اداره بهزیستی فردوس تشکیل هیئت ورزشی سالمندان، عیادت از مسن‌ترین سالمندان شهرستان، تشکیل کانون سالمندان، راهپیمایی ویژه سالمندان، ویزیت رایگان سالمندان در طول هفته سالمند، تجلیل از مراقبان سالمندان، نصب بیش از 20 بنر با موضوع تکریم سالمند در سطح شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان را از جمله برنامه‌های اجرایی در طول هفته سالمند عنوان کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول