اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

سند ارتقای سلامت سالمندان در کردستان تدوین شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواستار تدوین سند استانی ارتقای سلامت سالمندان شد.

سند ارتقای سلامت سالمندان در کردستان تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور ظهر امروز در کمیته راهبردی سلامت سالمند که در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تشکیل شد اظهار کرد: لازم است همه سازمان‌ها و ادارات و ارگان‌های مرتبط با بحث سالمندی وظایف خود را بررسی و اجرا کنند.

وی تصریح کرد: با کسب آشنایی از وظایف تعیین‌شده می‌توان میزان فاصله دستیابی به وضعیت ایده‌آل را مشخص کنیم تا برای رسیدن به این شرایط برنامه‌ریزی اصولی صورت گیرد.

وی بیان داشت: از کل جمعیت استان 115 هزار نفر آن سالمند هستند که این قشر نیازمند توجه بیشتر از سوی مردم و مسئولان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در استان علاوه بر سند ملی ارتقای سلامت سالمندان، باید یک سند استانی هم در این رابطه تدوین شود تا بهتر به وضعیت این قشر رسیدگی شود.

بیدارپور وجود کانون‌های بازنشستگان را ظرفیت مناسبی برای رسیدگی به مشکلات سالمندان و ارائه آموزش‌های لازم به آنها ذکر کرد.

وی ادامه داد: اگر از طریق کانون‌های بازنشستگان اقدام به گسترش فعالیت‌های مربوط به سالمندان صورت گیرد تاثیرگذاری و نتیجه موثری در برخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: انجام ورزش‌های مناسب، حضور در فعالیت‌های اجتماعی، انتقال تجربیات به نسل جدید می‌تواند ضعف‌های دوران سالمندی را از بین ببرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان آموزش شیوه‌های زندگی سالم به سالمندان و قشر سالخورده جوامع را ضروری دانست و عنوان کرد: این مسئله در ارتقای سطح رفاه، تامین آرامش روحی و روانی و به تبع آن افزایش امید به زندگی در آنها بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول