اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل برطرف نشدن برخی مشکلات

بهره‌برداری از دانشگاه پیام نور گچساران به تأخیر افتاد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور گچساران گفت: به دلیل برطرف نشدن برخی از مشکلات اساسی، بهره‌برداری از ساختمان جدید دانشگاه پیام نور گچساران به تأخیر افتاد.

بهره‌برداری از دانشگاه پیام نور گچساران به تأخیر افتاد

سید حمید‌رضا رخشا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توجه به راه‌اندازی و توسعه مراکز دانشگاه در راستای رسیدن به پیشرفت‌ها علمی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید‌ دانشگاه پیام نور گچساران با مشکلات و موانع عدیده‌ای در راه‌اندازی روبه‌رو شده است، بیان داشت: مشکل آماده نبودن جاده دسترسی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مهم این واحد دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه پیام نور گچساران افزود: جاده‌ دسترسی ساختمان جدید این واحد دانشگاهی در دو مسیر امکان‌پذیر است که نخستین مسیر از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده نفت و گاز و پیام نور می‌‌گذرد که توسط مسئولان دانشکده نفت و گاز مسدود شده است.

رخشا طول این مسیر دسترسی را حدود 200 متر عنوان کرد و ابراز داشت: برطرف کردن این مشکل کار ساده‌ای بوده و در حال حاضر این راه تنها مسیر اصلی دسترسی به دانشگاه پیام نور است.

وی با اشاره به اهمیت این جاده دسترسی گفت: با تسطیح و بازگشایی این مسیر امکان استفاده از امکانات و خدمات‌دهی دانشگاه آزاد، دانشکده نفت و گاز و بیمارستان برای دانشگاه پیام نور و همچنین استفاده این مراکز از خدمات و امکانات دانشگاه پیام نور فراهم می‌شود.

رخشا با تشکر از مسئولان در همکاری با دانشگاه پیام نور یادآور شد: در زمینه برطرف شدن این مشکل با رئیس دانشگاه یاسوج، فرماندار گچساران و شهردار دوگنبدان و دیگر دستگا‌ه‌ها رایزنی‌های لازم صورت گرفته تا برای برطرف کردن این مشکل تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی نبود آب آشامیدنی در دانشگاه پیام نور را از دیگر مشکلات پیش‌روی این دانشگاه عنوان کرد و ابراز داشت: آب مورد نیاز این دانشگاه به صورت موقت از خط لوله‌ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که از دو متری این دانشگاه می‌گذرد، تأمین می‌شد.

ساختمان فعلی دانشگاه پیام نور گچساران مناسب نیست

رئیس دانشگاه پیام نور گچساران افزود: به دلیل نیاز دستگاه‌های تقویت فشار، اکتشافات و استخراج و سیستم‌های مکانیزه شرکت نفت گچساران برای اجرای کار، این شرکت تمامی انشعاباتی که از این لوله گرفته شده بود را قطع کرد.

رخشا محوطه‌سازی را از دیگر نگرانی‌ها و مشکلات این دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات محوطه‌سازی در دست اجرا بوده که در بهمن 91 تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی مشکل نبود انشعاب برق را از دیگر نگرانی‌ها و دغدغه‌های مسئولان این دانشگاه دانست و بیان داشت: ایجاد یک سایت مستقل برق‌رسانی برای تأمین برق مورد نیاز این دانشگاه لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

رخشا مسئله سرویس و ایاب و ذهاب دانشجویان را از دیگر دغدغه‌های مسئولان دانشگاه پیام نور گچساران عنوان و تصریح کرد: این دانشگاه در انتهای شهرستان واقع شده و از توان مالی بالا و مطلوبی در زمینه تهیه سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان برخوردار نیست.

وی تأکید کرد: ما اعتباری برای اجاره اتوبوس‌های شرکت واحد به صورت ماهانه در اختیار نداریم و برای عملیاتی کردن این کار باید هزینه مورد نظر را از دانشجویان اخذ کنیم.

رخشا یادآور شد: دریافت هزینه از دانشجویان برای تهیه سرویس ایاب و ذهاب فشار زیادی به آنها وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه ساختمان فعلی دانشگاه پیام نور به هیچ عنوان مناسب نبوده و جوابگوی نیازهای دانشجویان نیست، از مسئولان خواست تا در راستای تأمین امکانات و برطرف کردن مشکلات این واحد دانشگاهی همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش فارس، دانشگاه پیام نور گچساران افزون بر 3 هزار و 50 دانشجو دارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول