اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور چناران:

دانشگاه پیام‌نور چناران دارای فرصت‌های بسیار زیادی برای توسعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد چناران گفت: دانشگاه پیا‌م‌نور چناران دارای فرصت‌هایی بسیار مطلوب برای رشد و توسعه بیشتر در زمینه جذب دانشجو و ایجاد رشته‌های تحصیلی و همینطور دوره تحصیلات تکمیلی است.

دانشگاه پیام‌نور چناران دارای فرصت‌های بسیار زیادی برای توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام محمد احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در کشور اظهار کرد: برگزاری این کرسی‌های آزاد اندیشی سبب ایجاد یک طوفان مغزی در جامعه شده و باید در سطح دانشجویان، فرهیختگان، فرهنگیان و مسئولان جامعه برگزار شود تا همه بتوانند تفکرات خود را در سطح جامعه برای پیشرفت و بالندگی بیان نمایند.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه، چشم‌های بیدار مردم برای مسئولان و بلندگوهای مسئولان برای مردم هستید و در صورتی که درست و بدون جناح بندی سیاسی و حزبی فعالیت نمایید می‌توانید منشاء اثرات خیری در جامعه باشید.

وی افزود: جمعیت چناران به جهت غیربومی بودن و مهاجرپذیر بودن شهرستان نیازمند این است که نخبگان شهرستان دور هم جمع شوند و همفکری نمایند و تصمیمات خود را برای رشد و تعالی شهرستان به مسئولان شهرستان منعکس نمایند تا هم مردم و هم مسئولان از فکر آنها استفاده مطلوب را ببرند.

احمدی با ابراز نگرانی از عملکرد برخی از مسئولان شهرستان گفت: متاسفانه پاک کردن مسئله به جای حل مسئله از جمله معضلاتی است که برخی مدیران ما با آن مواجه هستند، برخی از مدیران ما فقط در بعد تخصصی پیشرفت کرده‌اند در زمینه مسایل مدیریتی تخصصی ندارند و همین امر سبب بروز مشکلات در حوزه مدیریتی آنها شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام احمدی به جناح‌بندی‌های سیاسی در شهرستان اشاره کرد و افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری هیچ مسئولی حق ندارد جناح بندی‌های سیاسی را در امور مربوط به کار و محیط کاری دخالت دهد چون این امر فقط سبب سست‌شدن پایه‌های مدیریت آنها شده و برخی افراد لایق در این چرخه حذف می‌شوند که به ضرر نظام و انقلاب است.

احمدی در ادامه گفت: پیام‌نور واحد چناران بنا بود محلی برای جذب دانشجویان سرریز مشهد باشد که به دلیل نزدیک بودن مسیر تا مشهد و همچنین وضعیت کشاورزی و دامداری در شهرستان می‌توانست محلی مناسب برای جذب دانشجو باشد که متاسفانه اکنون پس از گذشت یک دهه از راه‌اندازی این واحد دانشگاهی توسعه که نداشتیم هیچ بلکه جذب دانشجو کمترهم شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد چناران با اشاره به این مطلب که متاسفانه اخیرا مسئولان دفتر مرکزی دانشگاه پیام‌نور اعتبار زیادی را برای توسعه این واحد دانشگاهی در چناران در نظر نگرفته‌اند، افزود: راه‌اندازی دانشگاه پیام‌نور واحد گلبهار که در ابتدا قرار بود فقط به صورت کارگاه و آزمایشگاه ایجاد شود ولی اکنون در برخی رشته‌های کشاورزی دانشجو جذب کرده است ظرفیت جذب دانشجو را در واحد چناران کم کرده است که این امر با دیدگاه اولیه راه‌اندازی واحد چناران منافات دارد.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مناسب چناران برای توسعه دانشگاه افزود: قرار گرفتن دانشگاه در کنار صنعت از دیدگاه‌های علمی و به روز در جهان است که مجاورت این دانشگاه با یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه باشد.

احمدی نزدیکی چناران به پایتخت معنوی کشور را از جمله فرصت‌های مناسب شهرستان برای پیشرفت دانشگاهی عنوان کرد و گفت: اساتید مجرب و اعضای هیت علمی بیشتر تمایل دارند در چناران به فعالیت بپردازند تا در سایر شهرهای استان که فاصله بیشتری تا مشهد دارد همچنین دانشجویان هم چناران را به عنوان محل تحصیل به سایر مراکز دورتر ترجیح می‌دهند.

در دانشگاه پیام‌نور واحد چناران بیش از 3000 نفر در 35 رشته تحصیلی علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه مشغول تحصیل هستند و در سال آینده تحصیلی هم پیش‌بینی جذب 1200 نفر دانشجو در رشته‌های مختلف شده است.

این دانشگاه با دارا بودن کتابخانه‌ای با4000عنوان کتاب و سه آزمایشگاه و لابراتوار تخصصی از جمله مراکز برخوردار در بین دانشگاه‌های پیام‌نور در استان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول