اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور آبادان خبر داد

ثبت نام بیش از یک‌هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور آبادان گفت: یک‌هزار و 150 دانشجو از طریق آزمون سراسری در دانشگاه پیام نور آبادان برای سال تحصیلی جدید پذیرفته شده‌اند.

ثبت نام بیش از یک‌هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور آبادان

امیر علی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: همزمان با سال تحصیلی جدید یک‌هزار و 150 دانشجو در 40 رشته مختلف در دانشگاه پیام نور شهرستان آبادان نام نویسی کرده‌اند.

وی افزود: ورودی دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته یک‌هزار و 750 دانشجو بوده که از این تعداد یک‌هزار و 450 دانشجو از طریق آزمون سراسری، 350 دانشجو از طریق آزمون‌های فراگیر ثبت نام کرده و 950 دانشجو در سال گذشته از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص ظرفیت موجود دانشگاه برای ورود دانشجویان جدید گفت: در حال حاضر این دانشگاه از نظر فضاهای آموزشی ظرفیت بیشتری برای ورودی‌های جدید ندارد.

وی تصریح کرد: ما در نظر داریم با توجه به تناسب ورودی‌های دانشگاه با خروجی ظرفیت‌های آموزشی خود را برای جذب دانشجو افزایش دهیم.

علی‌نیا افزود: هم اکنون با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان یک ساختمان ویژه دانشکده علوم انسانی در اختیار دانشجویان پیام نور قرار گرفته که در صورت اتمام پروژه ساختمان اصلی دانشگاه پیام نور این مکان به اداره ارشاد شهرستان تحویل داده می‌شود.

وی در همین خصوص ادامه داد: ساختمان قبلی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد واحد آبادان باهمکاری مسئولان شهری و برای افزایش ظرفیت‌های آموزشی در اختیار دانشگاه پیام نور قرار گرفته که تا این تاریخ همچنان در تملک دانشگاه آزاد است.

این مقام مسئول با اشاره به همکاری بیشتر مسئولان شهری با این دانشگاه گفت: ما از مسئولان شهری می‌خواهیم در راستای احقاق حقوق دانشگاه پیام نور آبادان در واگذاری سریع‌تر ساختمان دانشکده پرستاری و مامایی همکاری بیشتری داشته باشند.

علی‌نیا در پایان گفت: دانشگاه پیام نور آبادان برای ورودی‌های فراگیر در سال تحصیلی جدید از نظر مکان‌ آموزشی با کمبودهایی روبرو بوده و باید در راستای این افزایش ظرفیت برای جانمایی آموزشی اقدامات اساسی انجام شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول