اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد قرآن کریم استان اصفهان:

شناخت دهه کرامت معرفت‌افزایی به همراه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد قرآن کریم استان اصفهان گفت: شناخت خصوصیات اخلاقی در دهه کرامت معرفت‌افزایی و شناخت صفات پروردگار را به همراه دارد.

شناخت دهه کرامت معرفت‌افزایی به همراه دارد

حجت الاسلام علی فایز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از فاصله ولادت حضرت معصومه که کریمه اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) که او نیز کریم اهل بیت است، را دهه کرامت نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) در مفاتیح‌الجنان تصریح کرد: یکی از خصوصیات اخلاقی این دو بزرگوار از زبان امام هادی فجیة‌الکرم است که فجیه یعنی منش و رفتار و تمام حرکات سکنات و گفتار بر اساس کرم که این لغت هم به معنی برخورد بزرگوارانه با انسان‌ها و دیگر موجودات است.

رئیس بنیاد قرآن کریم استان اصفهان با اشاره به اینکه دهه کرامت در روایات ذکر نشده است، ادامه داد: به دلیل محبت و دوستی که نسبت به این بزرگواران بوده فاصله این 10 روز را دهه کرامت گذاشته‌اند و آنچه که مهم است به دست آوردن شناخت و معرفت نسبت به اخلاق این بزرگواران است.

وی اضافه کرد: اگر تنها یکی از خصوصیات امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان را که کرامت است بشناسیم، پیشرفت بسیاری در معرفت‌زایی به دست می‌آوریم.

فایز این روزها و دهه‌ها را بهانه‌ای برای شناخت دیگران امامان و افزایش معرفت انسانی دانست، افزود: به هر میزانی که شناخت معرفت در انسان بیشتر شود، عقل رشد می‌کند و دید او نسبت به جهان هستی نیز افزایش و دیگر خود را درگیر مسائل کوچک و پیش‌ پا افتاده نمی‌کند.

وی تاکید کرد: زمانی که انسان‌ها به این مرحله از رشد عقلانی برسند و وارد حریم این بزرگواران ‌شوند که این حریم نیز اتصال به اسما و صفات پروردگار عالم را به دنبال دارد که از نظر بی‌نهایت بودن در عقل انسان‌ها نمی‌گنجد.

رئیس بنیاد قرآن کریم استان اصفهان با اشاره به اینکه کمال انسان‌ها نزدیک‌شدن به اسما الهی و درک آنها است، اظهار کرد: زمانی که با شناخت و معرفتی که از ائمه اطهار به دست آوردیم و به خدای متعال نزدیک‌تر شدیم در واقع به آن درجه از کمال که هدف از آفرینش انسان بوده است، رسیده‌ایم.

وی گفت: همان‌طور که در زیارات به آن اشاره شده، اهل بیت (ع) را کشتی نجات و شفاعت‌کننده مؤمنان و پرهیزگاران می‌دانند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول