اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه امسال رخ داد

دستگیری 171 شرور و مزاحم در شهرستان همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: طی شش ماه امسال 171 نفر از مزاحمان و افراد شرور در شهرستان همدان دستگیر شدند که 70 نفر از آنها، افراد شرور شناسنامه‌دار بوده‌اند.

دستگیری 171 شرور و مزاحم در شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان خطاب به مجمع امور صنفی اظهار داشت: بازار، از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون نقش برجسته خود را نشان داده است چرا که در زمان طاغوت یکی از پایه‌های اصلی مخالفت با رژیم طاغوت خود بازاریان بودند و تاکنون نیز نقش خود را حفظ کردند.

وی عنوان کرد: مباحثی چون نامگذاری مغازه‌ها، وضعیت ظاهری فروشندگان، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و بحث مانکن‌های پشت ویترین‌های مغازه‌ها و... از موضوعاتی هستند که در حوزه کاری امور صنفی است و اگر نمی‌تواند با مشکلات پیش رو برخورد کند از قوه قضاییه کمک بگیرد.

فرماندار همدان با اشاره به نقش پررنگ بازار در جامعه یادآور شد: در بحث جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بازار نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد چرا که در بعضی از مشکلاتی که پیش می‌آید مدیران با یک تذکر به صنف مربوطه مشکل را حل کنند مانند روز شهادت امام صادق(ع) که تعطیلی رسمی بوده اما بازار همدان در روزی که دسته عزاداری در شهر گردش می‌کرد تعطیل نبوده و این نوعی غفلت بازاریان را می‌رساند که اصناف نیز در این زمینه کوتاهی کرده است.

وی ادامه داد: چرا باید مرکز خریدی که مجوز فعالیت ندارد باز باشد و با آن برخورد هم نشود؟ ما اگر می‌خواهیم دفاع مقدس را به صورت عملی تبریک بگوییم باید کار را در عمل و به درستی انجام دهیم و در این راستا اگر مدیری انجام کاری را در توانش نمی‌بیند اعلام کند.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر نقش خانواده مهم‌تر از سازمان‌های دیگر است، تأکید کرد: نباید همه مسئولیت‌ها را به آموزش و پرورش واگذار کنیم و این نکته قابل توجه است که دشمن حتی برای زنان خانه‌دار ما نیز با ایجاد چندین هزار شبکه ماهواره‌ای برنامه‌ریزی کرده و برای تمام اقشار ما از مهد کودک تا بالاترین رده‌های سنی برنامه تعریف کرده و در حال حاضر هجمه‌ای که علیه کشور ماست از جنگ تحمیلی بدتر و سنگین‌تر است.

وی در خصوص استفاده از نام‌های خارجی برای برخی از سر در مغازه‌ها مصوب کرد: اداره ارشاد موظف است تا یک ماه آینده خیابان بوعلی را از ابتدای میدان امام تا انتهای میدان دانشگاه از لحاظ نام‌گذاری سر در مغازه‌ها ساماندهی و در صورت وجود مشکل تغییر نام پیدا کنند.

فرماندار شهرستان همدان افزود: نقش هنرمندان در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نقش برجسته‌ای است چرا که آنان می‌توانند با یک کار یا اثر هنری یک معروف را در بین اقشار جامعه معرفی و آن را جا بیندازند و این تأثیرگذارتر از روش‌های دیگر است.

وی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش بیان داشت: از آن جایی که جوانان و نوجوانان ما بیشتر در معرض خطر دشمن هستند، در خصوص امر به معروف و نهی از منکر تمام اعضای جامعه باید مانند یک پازل عمل کرده و با همکاری یکدیگر، بتوانیم کار فرهنگی خوبی انجام دهیم.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: سرعت گسترش موبایل و دیگر تکنولوژی‌ها متوقف نمی‌شود اما مهم‌ترین نکته این است که ذهن و فکر دانش‌آموزان را درست کنیم تا اگر برنامه‌ای هم از سوی دشمن توسط تکنولوژی‌ها به دانش‌آموزان ارائه می‌شود تحت تأثیر قرار نگیرند.

وی به عرضه قلیان در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: معضل جدی که در سطح شهرستان همدان با آن روبه‌رو هستیم عرضه قلیان در محاکم عمومی است که در شش ماه امسال یک‌هزار و 350 عدد قلیان جمع‌آوری شد که 750 عدد آن مربوط به شهریور ماه امسال بوده که این موضوع گرچه در ظاهر مسئله مهمی نیست اما عواقب بعدی آن بسیار جدی است.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: 171 نفر از مزاحمان و افراد شرور که در مجامع عمومی برای خانواده‌ها ایجاد آزار و اذیت کردند دستگیر شدند که 70 نفر از آنها، افراد شرور شناسنامه‌دار بوده‌اند.

وی افزود: توقیف 350 خودرو و انتقال آنان به پارکینگ به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و برخورد با 60 درصد از خودرو‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد کردند، نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته به شمار می‌رود.

قهرمانی‌مطلق در پایان سخنانش گفت: در تمام کارهایی که در خصوص امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهیم اولویت کار ما کار فرهنگی است و اگر این کار فرهنگی با تذکر محقق نشود، آن موقع می‌توانیم برخورد کنیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول