اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت یک سال

گروه ترافیک سازمان نظام مهندسی خوزستان همچنان تعطیل است

خبرگزاری فارس: با گذشت یک سال از تصویب گروه تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، فعالیت این گروه هنوز عملیاتی نشده است.

گروه ترافیک سازمان نظام مهندسی خوزستان همچنان تعطیل است

رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز درباره عدم فعالیت این گروه در یک سال گذشته گفت: بر اساس قانون بعد از اعلام آمادگی گروه تخصصی ترافیک از سوی سازمان نظام مهندسی، شهرداری و سازمان  نظام مهندسی موظف هستند که نقشه‌ها را به تایید افراد با تخصص و صلاحیت ترافیک برسانند.

سیروس رادکیا افزود: با این وجود به دلیل کوتاهی سازمان نظام مهندسی این طرح هنوز عملیاتی نشده است.

وی دلیل معطل ماندن این مصوبه را نزدیک بودن موعد انتخابات سازمان نظام مهندسی دانست و اظهار امیدواری کرد: با برگزار شدن این انتخابات، گروه ترافیک بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

رادکیا با اشاره به مشکلات ترافیکی بسیاری از شهرهای استان به ویژه اهواز، تصریح کرد: گروه ترافیک از زمان آغاز به کار می‌تواند تمام پروانه‌های ساختمانی و نقشه‌ها را بر اساس ضوابط ترافیکی بررسی کند که این مسئله به ویژه در پروژه‌هایی چون مراکز تجاری و مراکز جاذب سفر بسیار حائز اهمیت است تا پارکنیگ و فضای لازم در نقشه‌ها پیش‌بینی شود.

وی اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی است شهرداری اهواز 25 میلیون تومان به عنوان هزینه حذف پارکینگ از متقاضیان دریافت می‌کند که این مسئله در سال های آتی و با افزایش قیمت زمین (به طور مثال در مرکز شهر) اثرات منفی خود را نشان می‌دهد.

به گفته وی، گروه ترافیک می‌تواند مانع بی توجهی به قوانین از سوی شهرداری‌ها شود.

گروه تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به عنوان یکی از گروه‌های هفت‌گانه این سازمان مرداد ماه سال 90 در شورای ترافیک استان مصوب شد. با وجودی که قانون تشکیل این گروه سال‌ها پیش به تصویب مجلس رسیده، به دلیل فراهم نبودن شرایط علمی و کم بودن تعداد فارغ‌التحصیلان رشته ترافیک، این گروه در سازمان نظام مهندسی تشکیل نشده بود.

بررسی تعداد پارکینگ‌ها، عرض معابر، تعداد ناوگان حمل و نقل و تجهیزات کنترل ترافیک در طرح‌های مطالعاتی در شرح خدمات این گروه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول