اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با انجام مطالعات خط دوم قطار شهری

اجرای خط شریانی ترافیکی در شیراز بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: شورای اسلامی شهر شیراز انجام مطالعات اجرای یک خط شریانی ترافیکی همزمان با انجام مطالعات خط دوم قطار شهری توسط شهرداری حداکثر در یک ماه را به تصویب رساند.

اجرای خط شریانی ترافیکی در شیراز بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عضو شورای شهر شیراز بعداز ظهر امروز در دویست و شصت و سومین جلسه شورا در این زمینه اظهار داشت: با توجه به کمبود خطوط ترافیکی شمالی جنوبی در شهر شیراز و اینکه خط دو قطار شهری نقاط شهری مانند فلکه گاز، کلبه سعدی و شهرک میانرود را پوشش می‌دهد احداث یک خط شریانی ترافیکی به طور همزمان بسیار به صرفه است.

سیدمحسن معین ادامه داد: مسیر عبور خط دوم قطار شهری بیشتر از معابر، خیابان‌ها و پارک‌ها است و احداث همزمان آن مشکل خاصی ندارد.

وی افزود: در ابتدای فعالیت استاندار جدید با حضور وزیر دفاع و شهردار شیراز تفاهمنامه‌ای منعقد شد مبنی بر اینکه اقدامات عمرانی مانند اجرای خط دوم قطار شهری توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیاء انجام شود و سیدمحمد علیزاده جانشین فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیاء (عج) برای این مهم اعلام آمادگی کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در آن تفاهمنامه مقرر شد 50 درصد سهم شهرداری با استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت و ارزش افزوده انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر و ارزش افزوده ایجاد شده از این طریق تامین شود.

معین افزود: مردم زمانی بدانند که پروژه‌ای در نهایت چهره شهر را تغییر می‌دهد سختی زمان کار را تحمل می‌کنند غیر از اینکه دستگاه "تی‌بی‌ام" خریداری شده در پروژه قطار شهری نیز بی‌استفاده باقی مانده و می‌شود از آن در خط دو بهره گرفت‌.

وی بیان داشت: وزیر دفاع بر پروژه‌های زیرمجموعه خود اشراف دارد و اگر ادامه کار قطار شهری به قرارگاه خاتم‌الاوصیاء سپرده شود انتقال پادگان‌های مسیر به خارج از شهر نیز تسهیل می‌شود.

شهردار شیراز نیز در این جلسه گفت: قرارگاه خاتم‌الاوصیاء (عج) نسبت به قرارگاه خاتم‌الانبیاء (عج) جدید‌التاسیس است و باید به شهرداری مهلت داده شود تا بررسی دقیق امکانات فنی و پیشنهادهای هر دو قرارگاه یکی را با توجه به منافع شهر برگزیند.

علیرضا پاک‌فطرت همچنین اضافه کرد: در حال حاضر که خط یک قطار شهری از میدان نمازی تا گلسرخ اعتباری ندارد و در شرایطی که زمین زخمی و چهره شهر نیز زشت شده برای اتمام فاز دوم خط یک بین 300 تا 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر ارشد شهری شیراز بیان کرد: نباید خط دوم قطار شهری را بدون برنامه‌ریزی آغاز و برای مردم ایجاد ناراحتی کنیم.

مدیرعامل قطار شهری شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: برای عملیات اجرایی خط دو برنامه‌ریزی شده که تمام حفاری و از جمله حفاری ایستگاه‌ها در زیر سطح انجام بگیرد.

اسدالله حاجی زمانی تصریح کرد: حفاری زیر‌سطحی اگر چه 10 درصد هزینه را افزایش می‌دهد اما هزینه‌های جانبی حفاری روی سطح بسیار بیشتر است.

به گزارش فارس، در این جلسه با رای اعضای شورا لزوم استفاده از تجهیزات "بی‌تی‌ام" موجود و شروع اجرای خط دوم قطار شهری از میدان امام حسین (ع) تا شهرک میانرود مورد تایید قرار گرفت.

همچنین مصوب شد مطالعات اجرای خط شریانی ترافیکی همزمان با مطالعات خط دوم قطار شهری ظرف یک ماه به شورا ارائه شود.

پیرو توافقنامه منعقده وزیر دفاع، استاندار فارس و شهردار شیراز مقرر شد شهرداری و قرارگاه خاتم‌الاوصیاء (ص) در مورد اجرای خط دوم قطار شهری و همچنین تکمیل خط یک توافقنامه را تنظیم و به شورا ارائه کنند همچنین بنابر تصویب شورا اجرای این پروژه‌ها در صورت صلاح شهر توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) نیز بلامانع خواهد بود.

در بند چهارم پیش‌نویس مصوبه شورا آمده است که باید نقشه راه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی شهری شیراز شامل پروژه‌های زیر‌ساختی از جمله قطار شهری، کمربندی‌ها، شریان‌های عمده، رودخانه خشک، دهکده‌های گردشگری، انتقال پادگان‌ها و ... توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیاء (عج) در دو ماه تنطیم و به شورا ارائه شود.

در این نشست از دلاوری‌ها و قهرمانی‌های امید نوروزی قهرمان المپیک نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول