اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره):

مبارزه با فقر نیازمند تعامل دولت و کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در مبارزه با فقر نیازمند تعامل دولت و کمیته امداد هستیم.

مبارزه با فقر نیازمند تعامل دولت و کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حبیب‌الله عسگراولادی نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در دومین روز از همایش علمی و پژوهشی اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی اظهار داشت: قرآن کریم در آیات مبین خود با اشاره به آفرینش کامل و بدون نقض نیازهای بشری دلایل ایجاد فقر را در سه حوزه تشریح می‌کند.

وی در این راستا افزود: ناتوانی انسان برای گرفتن حق خود تقابل حق انسان به دست ظالم و سوء مدیریت سران جوامع که سبب استفاده بیهوده و اصراف نعمت‌ها می‌شود از مهم‌ترین دلایل فقر به استناد قرآن مبین است.

عسگراولادی تصریح کرد: علاج فقر و محرومیت در سیره نبوی و معصومین به طور کامل و کارآمد ذکر شده است، ساماندهی کسب و کار و بسترسازی جامعه برای یکسانی اغنیا و فقرا با هدف از میان بردن تضاد طبقاتی در رأس رویکردهای سیره ائمه اطهار برای زدودن فقر از جامعه است.

عسگراولادی در ارتباط با تأثیر نهاد خانواده در اقتصاد این نهاد و جامعه گفت: تحقیقات منصفانه بشر خانواده را حافظ کیان جامعه دانستند و بر این اساس هر فرد در سه جایگاه شخصی، خانوادگی و اجتماعی مکلف به انجام تکلیف خود برای تأثیرگذاری مثبت و کارا است.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد تأکید کرد:‌ در جامعه امروزی بیشترین سهم مشکلات اقتصادی که پیشروی آن سبب آسیب‌های اجتماعی می‌شود ریشه در ندیده گرفتن حقوق یکدیگر در نهاد خانواده و کمرنگ شدن عصر مشورت در تصمیم‌های زندگی است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در تمام مراحل فعالیت خود قشر محروم و مستضعف را به شکلی پوشش داده که خودکفا باشند و وابستگی اقتصادی ایجاد نشود.

عسگراولادی ادامه داد: طبق فرمایش امام راحل (ره) وظیفه کمیته امداد کمک به کار و زندگی شرافتمندانه است و کمیته امداد تمام برنامه‌های خود را تدوین و اجرا می‌کند.

وی افزود: در مبارزه با فقر نیازمند تعامل دولت و کمیته امداد هستیم چرا که کمیته امداد در حوزه پرورش و دستگیری از افراد محروم فعالیت می‌کند اما، قابل ذکرترین مسئله نابودی مناطق محروم برای تسریع در هدف یاد شده است که در این بخش خواستار مشارکت دولت هستیم.

عسگراولادی در پایان از پوشش‌دهی کمیته امداد خمینی (ره) در 40 زمینه یاد کرد و گفت: کمیته امداد از روزهای اول انقلاب مکلف به رفع مشکلات قشر ضعیف و مستضعف جامعه بوده که به حمدالله برنامه‌ها روند صعودی در پیش گرفته؛ فعالیت‌های 10 سال اخیر کمیته امداد مبین این امر در جست‌وجوی مناطق محروم و رسیدن مناطق محروم‌پرور برای مدیریت صحیح اقتصاد خانواده مطابق سیره نبوی و معصومین و نهایت ریشه‌کنی فقر است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول