اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سابق دهدشت:

کهگیلویه و بویراحمد را فقیر معرفی نکنیم/ توسعه نیافتگی با فقر متفاوت است

خبرگزاری فارس: مشاور شهردار منطقه 16 تهران و شهردار سابق دهدشت گفت: کسی حق ندارد کهگیلویه و بویراحمد را فقیر معرفی کند.

کهگیلویه و بویراحمد را فقیر معرفی نکنیم/ توسعه نیافتگی با فقر متفاوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، ظهر امروز دومین همایش نخبگان شهرستان کهگیلویه با عنوان مال زیر برگزار شد.

بررسی موانع توسعه شهرستان کهگیلویه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موضوع این همایش بود.

رستم عزیزی در حاشیه این همایش با بیان افتخار به فرزند کهگیلویه بودن اظهار داشت: سرزمین ما سرزمینی است که هم هنر، تاریخ، عرفان، فلسفه و هم محیط زیست عالی دارد اما چرا تاکنون نتوانسته‌ایم به توسعه برسیم.

وی با اشاره به نقش نخبگان در توسعه گفت: همه مردم توقع خدمت و کار را از بزرگان قوم و منطقه خود دارند که اگر مشکل یا معضلی پیش بیاید از چشم این‌ها می‌بینند.

شهردار سابق شهرستان کهگیلویه مدیران و سرمایه‌گذاران را از نخبگان برشمرد و اضافه کرد: نخبه حتما به کسی اطلاق نمی‌شود که ابتکار یا اختراعی داشته باشد.

این مسئول با بیان این که نخبگان به دو دسته فکری و ابزاری تقسیم می‌شوند، عنوان داشت: نخبگان فکری کسانی هستند که تولید فکر و اندیشه و تولید برنامه می‌کنند.

وی دانشگاهیان، اصحاب رسانه و مطبوعات، فرهنگیان و دانشجویان را از این دسته ذکر کرد و افزود: هر کسی که بتواند با تولید فکر و اندیشه و با فضای مناسب و ارائه راهکار به توسعه منطقه کمک کند نخبه فکری است.

مشاور شهردار منطقه 16 تهران با بیان این که نمایندگان مجلس، استانداران و فرمانداران نخبه ابزاری هستند، متذکر شد: نخبگان ابزاری فرصت‌های بیشتری در اختیار دارند.

عزیزی در این همایش عدم هماهنگی و تعامل بین نیروهای نخبه را حلقه مفقوده توسعه و توسعه یافتگی ذکر کرد.

این مسئول با بیان این که مردم نباید دچار سردرگمی شوند، ابراز داشت: با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و موانع دولت و مطرح شدن مطالبات و خواسته‌های مردم باید تعادلی بین این دو به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: چرا با وجود بالا بودن بهره هوشی و عزت نفس جوانان و مردم ما، استان کهگیلویه و بویراحمد رشد و توسعه مطلوبی ندارد.

مشاور شهردار تهران با اشاره به این که مردم کهگیلویه و بویراحمد در هر صحنه‌ای پیشگام هستند خاطرنشان کرد: هر استانی که امکانات بیشتری داشته باشد بستر بهتر و سریع‌تری هم برای رشد و توسعه دارد.

رستم عزیزی اضافه کرد: یک گام شارژ ویژه مالی و یک گام اساسی در توسعه استان باید برداشته شود تا استان در بستر قرار گرفته و روند و روال عادی را بتواند طی کند.

وی غنی‌ترین و سرمایه‌دارترین استان را در کشور کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و گفت: از مدیران و مسئولان خواهش داریم استان ما را در جلسات فقیر معرفی نکنند.

شهردار سابق دهدشت بیان کرد: استانی که دومین تولید کننده نفت در کشور است از نظر آب دومین یا سومین جایگاه را در کشور دارد و در محیط زیست جایگاه اول را دارد پس چگونه می‌تواند فقیر باشد.

عزیزی با بیان این که 700 گونه گیاه دارویی در کوه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، هشدار داد: ما باید فکر، بودجه و هر چیزی که در توان داریم به کار انداخته و با در نظر گرفتن شاخص‌ها در این راستا تلاش ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول