اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جامعه القرآن الکریم:

فقر فرهنگی در جامعه امروز بیداد می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) گفت: در حال حاضر فقر فرهنگی در جامعه ما بیداد می‌کند که برای رفع این مشکل باید تدبیری اندیشیده شود.

فقر فرهنگی در جامعه امروز بیداد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمدمهدی طباطبایی عصر امروز در جلسه خیرین جامعه القرآن و اهل بیت استان همدان اظهار داشت: فقر فرهنگی در جامعه امروز ما بیداد می‌کند و به همین دلیل در کشور ما با این وسعت بیشتر از این نیاز است که در آن فعالیت‌های قرآنی انجام ‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر در کشور 700 مرکز جامعه‌القرآن در کشور با بیش از 12 هزار مدرس قرآن فعال است که در کنار آن چند هزار کارمند ثابت نیز در این زمینه مشغول به کار هستند.

مدیرعامل جامعه‌القرآن و اهل بیت(ع) با تأکید بر این که در کشور این میزان جامعه‌القرآن کافی نیست، ادامه داد: برای این تعداد جمعیت و با این وسعتی که کشور ما دارد نیاز است که بیشتر از این کار شود و در این زمینه یک نفر به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد باید همه در کنار هم با همکاری و اتحاد در زمینه اعتلای قرآن کار کنیم.

وی تصریح کرد: فقر در جامعه به دو قسمت فقر معنوی و فقر مادی تقسیم می‌شود، هر کس در هر زمینه غنی باشد باید به کسانی که در هر زمینه فقر دارند کمک کنند.

طباطبایی اذعان کرد: عالم وقتی فقر را در جامعه می‌بیند باید علمش را ظاهر کند و اگر علمش را آشکار و به کار نگیرد ملعون است چرا که توانسته و کاری انجام نداده است.

مدیرعامل جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) یادآور شد: هر چیزی که امروز در جامعه می‌بینیم به خاطر دوری قرآن است نباید غافل باشیم که همه در حد خودشان خوب کار می‌کنند اما این مقدار کم است و کافی نیست.

وی با اشاره به درست انجام دادن کار‌ها در هر زمینه‌ای تأکید کرد: وقتی برای حق در جای خودش خرج نشود در جای دیگری هزاران میلیارد هزینه می‌شود و این برای ما تلنگر است که برای این هزینه‌ها دقت کنیم.

طباطبایی در پایان سخنانش گفت: باید درست عمل کنیم چرا که اگر درست عمل می‌کردیم الآن در این وضعیت ظاهری و کنونی نبودیم ما بیش از این‌ها می‌توانیم کار کنیم فقط باید وقت بگذاریم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول