اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شش ماهه نخست امسال صورت گرفت

کشف 2700 فقره سرقت در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: دو‌هزار و 751 فقره سرقت در شش ماه نخست سال جاری در آذربایجان‌غربی کشف و ضبط شده است.

کشف 2700 فقره سرقت در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رسول النقی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به افزایش آمار کلاهبرداری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین کلاه‌برداری‌های صورت گرفته در استان از طریق شرکت‌های هرمی، کلاهبرداری به روش کارت به کارت از طریق عابر بانک‌ها، ارسال پیامک به منظور فروش اشیاء عتیقه و طلاجات، غصب عناوین و مشاغل دولتی به منظور سرقت، اخاذی، زورگیری و کف‌زنی صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین فروش مال غیر، کلاه‌برداری تحت عنوان شرکت گردشگری، رمالی و فال‌گیری و توزیع چک پول و اسکناس‌های جعلی از دیگر موارد کلاه‌برداری صورت گرفته در استان است.

النقی‌پور با بیان اینکه با وجود تلاش‌ها و هشدارهای فراوان ماموران نیروی انتظامی استان در کاهش جرم، آمار کلاه‌برداری همچنان رو به افزایش است، افزود: کلاه‌برداری در سال گذشته 506 فقره بوده و امسال 521 فقره گزارش شده است که یک درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال هزار و 597 نفر سارق در استان دستگیر شده‌اند که از این تعداد 854 نفر سابقه‌دار می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی 51 نفر مال‌خر هم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند، اذعان داشت: در این راستا دو هزار و 751 فقره سرقت کشف شده که این تعداد از رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

النقی‌پور خاطرنشان کرد: 345 فقره سرقت منزل، 145 فقره سرقت مغازه، 334 فقره سرقت اماکن، 290 فقره سرقت خودرو و 252 فقره سرقت موتورسیکلت از مهم‌ترین کشفیات ماموران پلیس آگاهی در سال جاری بوده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی در پایان کشف 473 فقره لوازم داخل خودرو، 93 مورد سرقت احشام، 14 مورد جیب‌بری و 18 مورد کیف‌قاپی را از دیگر اقدامات ماموران در بازه زمانی یاد شده عنوان کرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول