اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خبر داد

رشد 20 درصدی فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از رشد 20 درصدی فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی در مازندران خبر داد.

رشد 20 درصدی فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، مصطفی خاوری‌نژاد در حاشیه برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی استان مازندران اظهار داشت: آزمون  ورود حرفه‌‌ای به رشته مهندسی همزمان با  سراسر کشور به مدت دو در بابلسر برگزار شد.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران بیش از 17هزار عضو مهندس دارد که از این تعداد، 6هزار و 176 نفر دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی و 10 هزار و 895 نفر بدون پروانه هستند.

این مسئول یادآور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران چهارمین استان کشور از نظر فراوانی مهندس است.

خاوری‌نژاد در تشریح برگزاری آزمون نظام مهندسی در بابلسر بیان داشت: مهندسانی در آزمون ورود به حرفه شرکت کردند که حداقل سه سال از زمان فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی آنها در رشته هفت‌گانه مهندسی گذشته و این افراد در صورت کسب حداقل 50 درصد نمره از مجموع نمرات با احتساب دارا بودن سایر شرایط از قبل تعیین شده موفق به اخذ پروانه اشتغال پایه 3 مهندسی می‌شوند و می‌توانند به فعالیت حرفه‌ای مهندسی بپردازند‌.

وی اضافه کرد: قبول‌شدگان در آزمون از طی 4 و5 سال پس از اخذ پروانه پایه 3 با گذراندن دوره‌های آموزشی ارتقای پایه می‌توانند به ترتیب پروانه پایه دو و یک مهندسی را دریافت کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به مسئولیت مهندسان دارای پروانه گفت: این افراد بر اساس ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مسئولیت‌هایی اعم از طراحی اجرا و نظارت بر ساخت و سازها را به صورت حقیقی و حقوقی عهده‌دار خواهند شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام 5 هزار و 21 نفر متقاضی حضور در سازمان گفت: 4 هزار و 794 نفر مهندس در هفت رشته مهندسی در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد 4 هزار و 189 نفر مرد و 605 نفر زن بوده‌اند.

خاوری‌نژاد گرایش شرکت‌کنندگان در آزمون را عمران با گرایش نظارت و محاسبات، تاسیسات با گرایش مکانیکی و برق، شهرسازی، نقشه‌برداری، ترافیک و معماری با گرایش طراحی و نظارت عنوان کرد.

خاوری‌نژاد در ادامه با اعلام اینکه برای حضور به بخش حرفه‌ای در رشته مهندسی تعداد زیادی متقاضی داریم، گفت: به غیر از اعضای دارای پروانه و افرادی که در آزمون شرکت کردند بیش از 7 هزار نفر دیگر از مهندسان تازه فارغ‌التحصیل عضو سازمان در انتظار حضور در آزمون‌های آینده هستند.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه سالانه با رشد 20 درصدی تعداد فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی در مازندران مواجه هستیم، گفت:  باید با برنامه‌ریزی مناسب در استان زمینه حضور مهندسان در فعالیت‌های اجرایی استان فراهم شود تا با حضور مهندسان کارآزموده زمینه پیشرفت مناسب استان فراهم شود.

انتهای پیام/خ30/ف4004

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول