اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مهندسی ساختمان استان اصفهان:

رسیدگی به 250 شکایت تخلفات در سازمان نظام مهندسی اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: در سال گذشته به 250 مورد شکایات در مورد سازمان نظام مهندسی رسیدگی و رای صادر شد.

رسیدگی به 250 شکایت تخلفات در سازمان نظام مهندسی اصفهان

مصطفی بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان، در مورد میزان رسیدگی به شاکیان مردمی در نظام مهندسی ساختمان اصفهان و رسیدگی این سازمان اظهار کرد: در قانون نظام مهندسی ارکان تعریف شده است و شورای انتظامی به این امر رسیدگی می‌کند.

وی افزود: این شورا مشابه یک حوزه قضایی به تخلفات انتظامی اعضا رسیدگی می‏‌کند. در سال گذشته حدود 250 مورد شکایت را بررسی و رأی لازم صادر شده است.

وی همچنین در مورد نظارت بر مهندسان ناظر گفت: ارجاع مستقیم نظارت به مهندسان ناظر و اقدامات مقدماتی صورت گرفته و در صدد تهیه نرم‌افزار لازم برای ارجاع و کنترل امور به صورت هوشمند هستیم.

بهبهانی با بیان اینکه با تحقق این روش بخش قابل توجهی از واسطه‏‌گری کاهش می‌یابد، افزود: توزیع عادلانه‏‌تری در ارجاع کار در نظر گرفته است.

وی همچنین در مورد نمای ساختمان‏‌های اصفهان به ویژه آن‏‌هایی که در سال‏های اخیر ساخته شده‏‌اند، تصریح کرد: هر چند با انتظارات ما فاصله دارد، اما نظر من در مقایسه با دیگر شهرها شرایط خوبی داریم.

رئیس سازمان مهندسی ساختمان استان اصفهان اضافه کرد: آنچه در مورد شهر اصفهان به دلیل تاریخی‌بودن آن و وجود ساختمان‏های تاریخی باید مورد عنایت قرار گیرد، هماهنگی ساختمان‏‌های جدید از لحاظ سیما و منظر با ساختمان‏‌های مجاور بالاخص در بخش‏‌های تاریخی شهر است.

وی گفت: به تازگی ضوابط سیما و منظر به پیوست ضوابط طرح تفضیلی ابلاغ شده و لازم‌الاجراست. در این ضوابط محدودیت‏‌هایی از لحاظ به کارگیری نوع مصالح و رنگ و فرم وجود دارد که باید در محل به مرحله اجرا در آید.

وی افزود: استفاده از نمای تمام شیشه و یا کامپوزیت ممنوع است و زمینه قالب، نما آجر و سنگ است و رنگ آن آجری، فیروزه‏‌ای و یا سبز است.

رئیس سازمان مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: نما و منظر شهری به دلیل اینکه جزو مشاعات شهر محسوب می‏‌شوند، از سوی شهرداری کنترل و نظارت در طرح و اجرای نما اعمال می‏‌شود و در آینده این اعمال نظارت قوی‌تر نیز می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول