اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای خدمات

امور نظام مهندسی به شهرستان‌ها واگذار شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان گفت: برای ارتقای خدمات مهندسی به ویژه در شهرستان‌ها و به لحاظ اعتمادسازی در بین مردم انجام امور نظام مهندسی ساختمان هر شهر به سازمان آن منطقه سپرده شود.

امور نظام مهندسی به شهرستان‌ها واگذار شود

سید مظفر داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برای ارتقای خدمات مهندسی به ویژه در شهرستان‌های استان کرمان و به لحاظ اعتمادسازی در بین مردم و اشتغال مهندسان شهرستانی انجام امور نظام مهندسی ساختمان هر شهر به سازمان نظام مهندسی آن منطقه سپرده شود.

وی افزود: بزرگ‌ترین هدف تشکیل سازمان نظام مهندسی جمع کردن افراد متخصص در کنار یکدیگر برای امکان برنامه‌ریزی صحیح و عملی است تا گام‌های سریع پیشرفت کشور افزوده‌تر و بلندتر شود و از سویی خرد جمعی است که سبب بروز طرح‌های جدید شده و از انجام دوباره کاری‌های بیهوده جلوگیری به عمل می‌آورد.

نایب رئیس فنی و مهندسی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: با انتخاب هیئت ‌مدیره جدید و ترکیب نیروهای صاحب تجربه در سال‌های متوالی در کنار نیروهای جوان و تازه نفس امکان پرهیز از نقایص گذشته در راستای ارتقای سطح اهداف کمی و کیفی این سازمان فراهم شده است.

 

وی ابراز داشت: مهم‌ترین این اهداف را می‌توان در زمینه‌های فرهنگ‌سازی شأن و منزلت مهندسان در جامعه و تشکیل کمیته‌ها و کمیسیون‌ها به شکل واقعی با نظارت کلان هیئت ‌مدیره و تدوین قوانین اجرایی در زمینه شرح خدمات و حق‌الزحمه مهندسان و حذف واسطه‌ها نام برد.

داوری خاطر نشان کرد: وجود سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان مرجع  امور مهندسی به حضور همه مهندسان وابسته است و باید متذکر شد که با وجود بیش از 6 هزار مهندس و متخصص ساختمانی و معماری و تاسیسات عضو در سازمان نظام مهندسی استان فقط 2 هزار نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند.

 

 وی تصریح کرد: خود این تعداد دارای نظرات مهم کارشناسی هستند که به نوعی در خارج از گود ایستاده‌اند و باید هیئت‌ مدیره جدید در راستای جذب حداکثری و جمع‌آوری نظرات و دلایل عدم حضور نیروهای متخصص خارج از گود برنامه‌ریزی جدی داشته باشد.

عضو شورای شهر کرمان گفت: در همین راستا نیاز است که کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی نه به صورت ظاهری بلکه به صورت جدی و عملیاتی تشکیل شود و در این راستا سازمان نظام مهندسی استان کرمان باید اختیار به نمایندگی‌های شهرستان‌ها داده و خود به عنوان یک ناظر کلان بر امور نظارت داشته باشد.

 

 داوری افزود: این روش یکی از راه‌های مؤثر ارتقای خدمات مهندسی در شهرستان‌های استان کرمان به لحاظ اعتمادسازی در بین مردم و از جمله مهندسان شهرستانی است و از سویی چون متخصصان بومی درک بهتری از شرایط دارند برنامه‌ها از راه صحیح و درست پیش می‌رود.

وی در زمینه بومی‌سازی خدمات مهندسی بیان داشت: بومی‌سازی خدمات مهندسی ساختمان در استان کرمان به ایجاد خودباوری و بالا رفتن توانمندی در میان متخصصان هر منطقه منجر و دیگر نیازی نیست تا برای خدمات مهندسی پروژه‌ها به خارج از استان واگذار شود و فقط از این طریق می‌توان واسطه‌گری در پروژه‌های بزرگ را حذف و با اعتمادسازی زمینه فعالیت و اشتغال بومی را فراهم آورد.

عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطرنشان کرد: با نگاهی کوتاه به آمار جامعه مهندسان ساختمان به خوبی در می‌یابیم که بخش عمده اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان از شهرستان‌های استان هستند.

 

 داوری گفت: از مهم‌ترین دلایل این امر عدم امنیت شغلی افراد در محل خود است که به مرکز رو می‌آورند و نیاز مبرم است که هیئت‌ مدیره جدید با وضع قوانین جدید و لازم و نیز عملیاتی به سمتی حرکت کند که کارها و امور مربوط به ساخت و ساز و مهندسی در خود هر شهرستان انجام شود.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول