اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

40 مهندس متخلف به شورای انتظامی معرفی شدند

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل از معرفی 30 تا 40 مهندس متخلف در سال‌های اخیر به شورای انتظامی به دلیل تخلفات مکرر معرفی شدند.

40 مهندس متخلف به شورای انتظامی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری ظهر امروز در جلسه شورای فنی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: مهندسانی که پایبند به قوانین و مقررات نبوده و به موقع گزارش تخلف را ارائه نکرده بودند باید مجرم شناخته شده و با آنها برخورد شود.

بدری خاطرنشان کرد: هر مهندسی که تخلف انجام شده در ساخت و ساز‌ها را گزارش ندهد قطعا به شورای انتظامی معرفی شده و پروانه او لغو خواهد شد.

وی گفت:‌ مهندسان ما که عمدتاً ساده و پاک دست هستند باید این ذهنیت را داشته باشند که با افراد متخلف برخورد می‌شود تا این خود یک پیشگیری فراگیر در جلوگیری از تخلفات باشد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه به مباحث مطرح شده برای کاستن از تخلفات ساختمانی اشاره کرد و یادآور شد: ما یقین داریم که اگر جلوی تخلفات را در همان مراحل اولیه بگیریم بهتر از آن خواهد بود که در نیمه راه یا تکمیل ساختمان بخواهیم دستور تزئینی تخریب صادر کنیم.

جواد زنجانی از شهرداری خواست با هر وسیله ممکن و متوسل شدن به هر ابزار قانونی سعی کند جلوی تخلفات ساختمانی را در همان مراحل اولیه بگیرد و سازندگان را نیز برای دریافت گواهینامه 2008 ملزم کرده و افراد خاطی را نیز با جریمه‌های سنگین روبرو کند.

وی بیان داشت: ما تا زمانی که برخورد قاطع و جدی با متخلفان چه سازندگان و چه مهندسان نداشته باشیم نمی‌توانیم قانون را اجرایی کرده و عملیاتی کنیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: در این زمینه شورای انتظامی نیز بهتر است با تخلفات مهندسان ناظر برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با اعلام اینکه تمام تخلفات مسئولیت‌ش بر عهده مهندس ناظر نیست، تصریح کرد: برخی بساز‌ و بفروش‌ها برای فرار از هزینه اضافی نظیر بیمه و پروانه اقدام به ساخت و سازهای غیر‌قانونی کرده و حتی با اقدام شبانه سعی می‌کنند قانون و مجریان آن را دور بزنند.

جواد قرآن‌نویس اظهار داشت:‌ در این زمینه شهرداری نباید کوتاهی داشته باشد بلکه افراد خاطی و مهندسان ناظری که ارائه گزارش تخلف نکند به شورای انتظامی معرفی کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول