اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

ایجاد مهندسی فرهنگی در جامعه پزشکی ضروری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مهندسی فرهنگی و کارشناسی فرهنگی در جنبه‎های مختلف پزشکی لازم است تا بتوان به اخلاق پزشکی جامه عمل پوشاند.

ایجاد مهندسی فرهنگی در جامعه پزشکی ضروری است

حسین خان‌احمد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سیستم بهداشت و درمان کشور باید سعی کند همچون کشور سوئد ارتباط مالی بین پزشک و بیمار را حذف کرده که این بهترین هدیه برای جامعه پزشک است.

وی افزود: در ایران با حجم عظیمی از آزمایشگاه‎ها مثل مغازه‎دارها در سطح بازار مواجه هستیم، اما در کشوری مثل سوئد آزمایشگاه تنها در دل بیمارستان‎ها قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در این کشور جواب آزمایش در کمیته‎های تخصصی و تشخیص بیماری‎ها که در بیمارستان‎ها شکل گرفته، ارائه و پس از تشخیص نوع بیماری، هزینه آن را دریافت می‎کنند، اما در ایران هزاران نوع تعرفه رومیزی و زیرمیزی در حوزه پزشکی وجود دارد.

وی افزود: شاید با اجرای طرح پزشک خانواده بسیاری از خطاهای موجود در سیستم بهداشت و درمان حذف و در رأس آن ارتباط مالی بین پزشک و بیمار مخدوش شود.

خان‌احمد به هنگام نمره دادن به جامعه پزشکی این گروه را به دو قسمت تقسیم‎بندی کرد و افزود: پزشکانی که در فاز تحقیقات وارد شدند، نمره خوبی دریافت می‎کنند، اما پزشکانی که فعالیت‎ آنها به عملکرد سیستم پزشکی برمی‎گردد، نمره خوبی ندارند.

وی که برخی از قوانین حاکم بر سیستم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارای اشکال خواند، اضافه کرد: فضای سلامت در کشور نباید به گونه‎ای باشد که پزشکان وارد یک رقابت ناصحیح شده و تنها برای کسب درآمدزایی زیاد وارد شوند که این مسئله می‎تواند وجهه جامعه پزشکی را خراب کند.

عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: دانشجویان پزشکی هنگام ورود به عرصه آموزشی وارد رقابت کاذبی شده که سبب ایجاد یک دوره تزلزل در آنها می‎شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط آموزش پزشکی و قوانین پزشکی حاکم بر آن دچار نواقصی است، ادامه داد: زمانی که جامعه پزشکی به سوگندنامه‎ای که هنگام فارغ‎التحصیلی بر آن قسم یاد کردند، عمل کنند، روز پزشک گرامی داشته می‎شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول