اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل:

مهندسان متخلف به شورای انتظامی معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: مهندسان متخلف در ساخت و سازها به شورای انتظامی معرفی می‌شوند تا با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

مهندسان متخلف به شورای انتظامی معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سالار شاکر ظهر امروز در جلسه شورای فنی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ما در سه بخش تامین پارکینگ، سطح اشغال و افزایش طبقات با تخلفات عمده و جدی مواجه هستیم که اگر این سه عنصر با نظارت‌های قوی به دقت کنترل و اجرایی شود 90 درصد تخلفات در ساختمان‌ها کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد:‌ خارج شدن به شوارع و ایجاد کنسول از دیگر تخلفات رایج در ساخت و ساز‌هاست که کمیسیون ماده 100 سعی می‌کند با پرونده‌های ارجاعی بر اساس تخلف صورت گرفته برخورد قاطع و جدی داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل یادآور شد: سازنده‌ای که یک طبقه اضافه زده و یا پارکینگ را حذف کرده است اگر نیروهای اجرائیات با نظارت و کنترل دقیق در همان مراحل اولیه ساخت برخورد کرده و تخلفات را گزارش دهند دیگر شاهد بروز تخلف و برخی نارسایی‌ها در این زمینه نخواهیم بود.

شاکر گفت: در برخی از محلات هشت متری شاهد ساخت و سازهای هشت طبقه‌ای غیر‌مجاز هستیم که به نظر می‌رسد در این ساخت و ساز‌ها که کنسول و پارکینگ نیز با تخلف حذف یا اضافه شده است مشکلاتی را برای ساکنان محلات به وجود آورده که مهندس ناظر باید در همان مراحل اولیه گزارش خود را در این زمینه ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول افزود: در کنار معرفی مهندسان ناظر متخلف به شورای انتظامی باید مهندسان خود را درست و دقیق آموزش دهیم تا در مراحل اولیه اجازه ندهند چنین تخلفاتی رخ بدهد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل حذف پارکینگ را از معضلات و مشکلات دیگر ساخت و سازهای اردبیل توصیف کرد و بیان داشت:‌ هر چند رای صادر شده در کمیسیون ماده 100 منجر به تخریب ساختمان‌های دارای اشکال نمی‌شود اما ضرورت دارد راهکارهای پیشگیرانه را مدنظر قرار دهیم تا رای کمیسیون ماده 100 دچار بی‌حرمتی و بی‌آبرویی نشود.

شاکر از اجرائیات شهرداری خواست با نصب پلاکاردهای مشخص موارد تخلف را به دیگران گوشزد کنند تا این خود مانعی برای تخلف دیگران باشد.

وی با اذعان به اینکه رای کمیسیون ماده 100 گاه از تناقض برخوردار است،‌ ادامه داد: ‌باید در این ارتباط نیز وحدت رویه بیش از هر زمان دیگر لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سخنگوی شورای شهر اردبیل عمده تخلفات ساختمانی را متوجه بساز و بفروش ها اعلام کرد و اظهار داشت: اگر برخورد جدی با این عوامل صورت نگیرد و ماموران اجرائیات با لباس فرم جلوی آن را نگیرند ممکن است دامنه این تخلفات گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول