اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

احیای بازی‌های سنتی مانع رواج سرگرمی‌های مخرب است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: احیای بازی‌های سنتی مانع رواج سرگرمی‌های مخرب امروزی می‌شود.

احیای بازی‌های سنتی مانع رواج سرگرمی‌های مخرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، سعید وزیری‌نژاد در آیین اختتامیه نخستین جشنواره مسابقات ورزش‌های سنتی مرکز استان قزوین که در بوستان ملت برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه کرامت اظهار کرد: هدف از احیای بازی‌های بومی و محلی شهر و این استان رجعت به گذشته و معرفی، آموزش و بازگویی سنت‌های قدیمی مردم این سرزمین به نوجوانان و جوانان نسل امروز است.

وی تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری مرکز قزوین قصد دارند با احیای این بازی‌ها که نخستین جشنواره آن هم‌زمان با هفته قزوین شکل گرفت و در 15 روز تداوم یافت، نسل امروز و آینده را با گنجینه‌های بازمانده از گذشتگان آشنا کنند تا جامعه با تفاوت‌های بازی‌های قدیم و جدید آشنا شده و آسیب‌های اجتماعی و روانی بازی‌های امروزی که غرب به ما تحمیل کرده برای مردم تبیین شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه بازی‌های قدیمی از تحرک و نشاط خاصی برخوردار بود و مهم‌تر از آن با هزینه کمی برای تمامی اقشار جامعه مورد استفاده قرار می‌گرفت، افزود: فرزندان ما با انجام بازی‌های امروزی در فضای محدود آپارتمان، بدون تحرک و پویایی زندگی می‌کنند و این بازی‌های مخرب بر اعصاب و روان آنها تأثیرات منفی برجای خواهد گذاشت.

وزیری‌نژاد بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان متبوع خود را آموزش و رواج بازی‌های بومی و محلی در قالب نرم‌‌افزار، کتاب و دیگر ابزارهای تبلیغاتی در بین خانواده‌ها است.

این مسئول با اشاره به نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی عنوان کرد: این جشنواره که با اجرای بازی‌های بومی و محلی از سوی گروه فجر در بوستان‌های قزوین و به‌ ویژه بوستان ملت به اجرا درآمد توانست فرهنگ اجرای بازی‌های قدیمی را برای مردم کشورمان زنده کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: گروه فجر که مسئولیت احیای بازی‌های بومی و محلی را بر عهده دارد در طول برگزاری جشنواره روز قزوین تا اجرای مراسم اختتامیه نخستین دوره از مسابقات بومی و محلی نسبت به شناسایی استعدادها، تشکیل تیم‌های ورزشی و آموزش‌های مربوطه به آنها و برگزاری مسابقات مختلف اقدام کرده است.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه رواج درست بازی‌های بومی و محلی با ورود پیشکسوتان این عرصه به صحنه بیشتر از قبل فراهم می‌شود، یادآور شد: با احیای این بازی‌ها بخشی از تمدن چند هزار ساله شهرمان به مردم کشور و جهان معرفی شده و زمینه رشد و توسعه زادگاه‌مان که در 450 سال قبل به مدت 50 سال پایتخت ایران بوده فراهم می‌شود.

وی بر استفاده از توان فکری نخبگان و مردم شهر و مجموعه مدیریت شهری برای تصمیم‌گیری و ترسیم چشم‌انداز موفق قزوین تأکید کرد.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول