اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روستای جمال‌آباد کالوی دیر

جشنواره بازی‌های بومی ـ محلی استان بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: پیش از ظهر امروز جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان بوشهر در روستای کالوی شهرستان دیر آغاز شد.

جشنواره بازی‌های بومی ـ محلی استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فرماندار شهرستان دیر پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح این جشنواره گفت: برگزاری بازی‌های بومی ـ محلی در عصر نوین که فناوری‌های جدید در زندگی حاکم شده است، می‌تواند فرزندان را با هویت ایرانی خود آشنا کند و این سنت‌ها و بازی‌های زیبا در کنار زندگی وجود داشته باشد.

علی بحرانی افزود: توجه به احیاء و حفظ این گنجینه‌های ارزشمند در این دوره که عصر پیشرفت و توسعه نام گرفته، حکایت از این دارد که مردم ما به اصالت و هویت و فرهنگ گذشته خود پایبندند و حاضر نیستند این گنجینه‌ها که حاصل گذشته درخشان آنان است نابود شود و اجرای این جشنواره‌ها کمک خوبی در حفاظت از فرهنگ عامیانه بومی محلی می‌کند.

عبدالمحمد شعرانی معلم مدرسه روستای کالو بخش بردخون نیز گفت: اجرای این جشنواره با مشارکت ادارات و نهادهای مختلف شهرستان و استان صورت می‌گیرد و حمایت بخش خصوصی نیز در برپایی جشنواره بسیار اثرگذار بوده، البته برنامه‌ریزی و تلاش هیئت بومی محلی استان جای تقدیر دارد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر نیز در حاشیه این جشنواره گفت: به دلیل حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نام خلیج فارس این جشنواره در ساحل خلیج فارس در روستای کالو بخش بردخون اجرا می‌شود که بیش از 20 تیم از هفت شهرستان استان در این جشنواره حضور یافته‌اند و در نوع خود حرکت بزرگی در شهرستان دیر است و امیدواریم باز شاهد توسعه و گسترش جشنواره‌های ورزشی در شهرستان باشیم.

محمّد بحرینی‌نژاد افزود: بازی‌های بومی محلی در ذهن و درون مردم ثبت و ضبط است ولی برای حفظ و نگهداری از آنها نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش جدی مسئولان و مردم و فرهنگ دوستان است تا از گذشته درخشان و ماندگار خود پاسداری کنند زیرا این گنجینه یادگار سال‌ها عمر مردان و زنان این دیار حماسه‌آفرین و کهن است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول