اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون روستایی و عشایری کشور:

فدراسیون روستایی به احیای بازی‌های سنتی بپردازد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون روستایی و عشایری کشور گفت: بهترین برنامه برای فدراسیون روستایی و عشایری این است که به احیای بازی‌های سنتی و بومی‌ و محلی بپردازد.

فدراسیون روستایی به احیای بازی‌های سنتی بپردازد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک برانوش نیک‌بین بعد از ظهر امروز در مجمع سالانه هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان مرکزی اظهار داشت: فدارسیون روستایی و عشایری امروز برای سایر فدارسیون‌ها سازندگی می‌کند، این در حالی است که فدارسیون‌ها موظف هستند همانطور که به ورزش شهری اهمیت می‌دهند به ورزش روستاها نیز توجه جدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر فدارسیون روستایی و عشایری، تمام رشته‌های ورزشی را از زیر پوشش قرار داده که این در هیچ کشوری وجود ندارد.
رئیس فدارسیون روستایی و عشایری کشور بیان کرد: در سطح دنیا فدارسیون بین‌المللی ورزش سنتی فعالیت دارد و چیزی به عنوان فدارسیون ورزش‌های روستایی و عشایری وجود ندارد.
پاک‌بین با بیان اینکه موفقیت در هر زمینه‌ای نیاز به تخصص دارد، خاطرنشان کرد: هیچ فدراسیونی نمی‌تواند در تمام رشته‌ها تخصص داشته و به طور همزمان به همه رشته‌ها بپردازد در حالی که امروز فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری تمام رشته‌ها را زیر پوشش دارد.
وی گفت: فدارسیون فوتبال موظف است به ورزش فوتبال، هم در سطح شهرها و هم در سطح روستاها توجه کند، فدارسیون والیبال، کشتی و دیگر فدارسیون‌ها نیز باید به تناسب به ورزش روستایی و شهری و عشایری توجه کنند.
رئیس فدارسیون روستایی و عشایری کشور ادامه داد: من به شدت به اهداف مشخص شده فدارسیون روستایی اعتراض دارم، چرا که معتقد هستم این فدارسیون باید تنها به احیای ورزش‌های سنتی، بومی و محلی بپردازد.
پاک‌بین با بیان اینکه جمعیت شهری با روستایی هیچ تفاوتی ندارد، خاطرنشان کرد: امسال 30 درصد از توان این فدراسیون به برگزاری مسابقات فوتبال گرفته شد و به همین نسبت فدراسیون زمان خود را برای برگزاری مسابقات رشته‌هایی همچون والیبال و کشتی و غیره صرف کرد که من اعتراض خود را در این رابطه به وزیر ورزش اعلام کرده‌ام.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی خانه ورزش در روستاهای کشور خبر داد و اظهار داشت: طرح ایجاد نمایندگی در روستاها با عنوان خانه ورزش در دست اقدام است که به زودی اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول