اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرپرستی فدراسیون ورزش‌های همگانی

جشنواره بازی‌های محلی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی شمال‌غرب کشور در بخش آقایان در ارومیه برگزار می‌شود.

جشنواره بازی‌های محلی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فریدون نوری بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره بازی‌های بومی و محلی شمال‌غرب کشور اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی شمال‌غرب کشور به همت اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و هیئت ورزش‌های همگانی استان در 26 و 27 خرداد در پارک ائللرباغی ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این بازی‌ها با مشارکت هفت تیم برگزار می‌شود، افزود: تیم‌های شرکت‌کننده در این بازی‌ها از استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و همدان هستند.

نوری با بیان اینکه مرحله دوم این مسابقات در شهریور برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مسابقات در بخش آقایان است که جشنواره بازی‌های محلی بانوان نیز در تیرماه در استان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه فرهنگ بومی و محلی است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این بازی‌ها احیای آداب و رسوم و نیز بازی‌های فراموش شده همراه با رقابت سالم است.

نوری گفت: تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از بازی‌ها، آداب و رسوم محلی خود را در قالب بازی‌های محلی، لباس‌های سنتی و طبخ غذاهای محلی ارائه می‌دهند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این جشنواره با مشارکت هیئت شهرستان ارومیه به همراه هیئت‌های آمادگی جسمانی، روستایی و عشایری و ورزش‌های همگانی و با سرپرستی فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

وی حضور ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره را ضروری دانست و گفت: اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها و نیز تهیه پوستر به منظور تبلیغ این گونه جشنواره‌ها و حضور گسترده مردم برای آشنایی با این مراسم و احیای آداب و سنن مهم است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول