اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس فتای خراسان‌رضوی هشدار داد

کلاهبرداری در قالب فروشگاه الکترونیک از سوی فرصت‌طلبان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی نسبت به کلاهبرداری در قالب فروشگاه الکترونیک از سوی فرصت‌طلبان هشدار داد.

کلاهبرداری در قالب فروشگاه الکترونیک از سوی فرصت‌طلبان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سید محسن عرفانی با بیان اینکه کلاهبرداری در قالب فروشگاه الکترونیک روش فرصت‌طلبان در فضای سایبر است، اظهار کرد: خرید آنلاین کالاها و ارائه خدمات یکی از مفیدترین کاربردهای اینترنت محسوب می‌شود.

وی افزود: نخستین پیش فرض برای حقیقی و سالم‌بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک این است که کالاهای مجاز ارائه می‌کنند؛ بنابراین فروشگاه‌هایی که کالاهای غیرمجاز به فروش می‌رسانند، به احتمال زیاد با قصد کلاهبرداری فعالیت می‌کنند.

عرفانی گفت: منطقی است که کاربران پیش از اقدام به خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های الکترونیکی از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک استفاده کرده و از فروشگاه‌هایی خرید کنند که سابقه‌ ارائه خدمات مطمئن و مطلوب دارند.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی ادامه داد: گاهی در محیط اینترنت به طور ناخواسته صفحاتی در برابر شما باز می‌شود که حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدماتی است که امکان دارد تقلبی و به قصد کلاهبرداری طراحی و ایجاد شده باشند.

عرفانی گفت: کاربران در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک هدایت می‌شوند، دقت کنند که حتماً آدرس صفحه درگاه متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنند، زیرا در بعضی مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک‌ها، افراد را به صفحاتی هدایت می‌کنند که آدرسی شبیه آدرس بانک اصلی دارند، در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعاتی چون شماره کارت بانکی، رمز عبور، ccv2 و تاریخ انقضای کارت، این اطلاعات برای کلاهبرداران ثبت شده و عملاً امکان هرگونه سوء‌استفاده برای آنها فراهم می‌شود.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: باید در نظر داشت که در سیستم پرداخت الکترونیکی همه بانک‌ها از ssL (امنیت تجارت الکترونیکی) و روش‌های مطمئن رمزنگاری استفاده می‌شود؛ کاربران باید دقت کنند که در نوار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک، نماد یک قفل یا عبارت http:// درج شده باشد، در غیر این صورت قطعاً صفحه جعلی است و قصد به سرقت‌بردن اطلاعات کارت بانکی آنها را دارد.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول