اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد توسعه دانشگاه کاشان:

بحران آب در کاشان نیازمند بسیج مردمی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد توسعه دانشگاه کاشان، استفاده از توانمندی‌های مردمی و بسیج مردم این شهرستان برای حل بحران آب شهرستان کاشان را ضروری خواند.

بحران آب در کاشان نیازمند بسیج مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی‌محمد الماسی ظهر امروز در نشست ستاد خیران دانشگاه کاشان با مدیران آبفای کاشان، مردم این شهرستان را از همه طبقه و گروهی را مردمی خیّر دانست و اظهار داشت: شهروندان کاشان در همه دوران می‌توانند به عنوان حامی، پشتوانه‌ای برای مدیران و مسئولان خدمتگزار خود در اجرای بهتر امور شهرستان باشند.

وی از وقف آب به عنوان یک فرهنگ در گذشته نام برد و همیاری مردم در احداث آب‌انبار و وقف آن برای استفاده عموم توسط خیّران را در حفظ و حراست از منابع آب شهرستان کاشان ارزشمند دانست.

این مسئول افزود: علاوه بر این وجود مشاغل «آب‌یار» و «میراب» از جمله ارزش‌های اخلاقی و حسنه نیکویی است که در کارنامه گذشتگان این دیار مشهود است.

الماسی، ستاد توسعه دانشگاه را تداعی‌کننده مسائل و مشکلات مادی و مالی در بین عامه مردم دانست و ابراز داشت: مجامع خیّران نیز محلی برای جمع شدن افرادی است که عشق، ایمان، خداباوری و یاد مرگ را در سرلوحه امور خود قرار داده‌اند.

وی همچنین بر اهمیت و ضرورت اجرای پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب کاشان تأکید کرد و گفت: صبر و سعه‌صدر شهروندان در اجرای پروژه فاضلاب شهری کاشان به عنوان یک پروژه مهم و زیربنایی در شهرستان ضروری است.

الماسی در ادامه تأسیس پژوهشکده آب توسط دانشگاه کاشان با همکاری شرکت آبفای کاشان را به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های زیربنایی و مدیریتی شهرستان نام برد.

این مسئول نتیجه مثبت کمک به مدیران برای تحقق اهداف سازمانی را برای همه آحاد مردم جامعه دانست و افزود: در صورت عدم کمک به مدیران و مانع‌تراشی برای اهداف آنان باید شاهد نتیجه‌ای منفی برای همه اقشار باشیم.  

وی آب را در فرهنگ و آئین ملی و مذهبی ایرانیان دارای جایگاه ویژه و ارزشمندی دانست و ادامه داد: کارکنان آبفای کاشان نیز به دلیل تهیه و توزیع آب مردم، انسان‌های ارزشمند و قابل احترامی هستند که این مهم در آیات و روایات نیز به آن اشاره شده است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز در این مراسم وضعیت منابع آب کاشان و آران و بیدگل را بحرانی اعلام و تصریح کرد: فعالیت شبانه‌روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب کاشان این دو شهرستان موجب شده تا در ظاهر مشکلی در تأمین آب این دو شهرستان و 11 شهر تابعه آن محسوس نباشد.

ابوالفضل صدرائیه، ورود خیّران بر اساس اولویت‌ها در بخش آب و فاضلاب را ضروری دانست و اذعان داشت: اعتبارات دولتی برای ساخت مخازن آب طی چندین ساله نمی‌تواند نیازهای امروز مردم را برآورده کند.

وی متذکر شد: شرکت آب و فاضلاب کاشان می‌تواند با کمک خیّران در اجرای به موقع پروژه‌های اولویت‌دار ضروری در امر آب‌رسانی به مردم منطقه گام‌های اساسی بردارد.

شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان دارای 120 هزار مشترک آب در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول