اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری:

قنات آب چنار ارمند با بحران بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری گفت: قنات آب چنار ارمند با بحران بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند.

قنات آب چنار ارمند با بحران بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند

طاهر نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در گذشته نیازهای آبی مردم منطقه ارمند از طریق قنات آب چنار ارمند تأمین می‎شد، این در حالی است که در حال حاضر این قنات با کاهش شدید دبی آبی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه قنات آب چنار ارمند بیش از 20 لیتر آب در ثانیه آبدهی داشت، گفت: خشکسالی‌‎های اخیر و کاهش سطح میزان دبی قنات در حال حاضر میزان آبدهی قنات آب چنار ارمند به کمتر از دو لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

نوربخش خاطرنشان کرد: با توجه به خشک شدن این قنات کشاورزان و باغداران به‌ منظور زراعت، کشت درختان مستمر، و نگهداری از احشام در این منطقه دچار مشکل شده و خسارت مالی بسیاری به مردم این منطقه وارد شده است.

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورت خشک شدن کامل قنات آب چنار مردم ساکن در این منطقه مهاجرت خواهند کرد که البته این مسئله چندان خوشایند مردم این منطقه نیست.

وی در ادامه همچنین با اشاره به مراحل احداث تونل گلاب در بخش سامان، گفت: احداث تونل گلاب بر خلاف وعده مسئولان است.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه بارها اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند اما تاکنون اقدام عاجلی صورت نگرفته است، گفت: مراحل احداث تونل گلاب یک به اتمام رسیده است و اکنون تونل گلاب دو در دست اقدام است.

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری بر عدم کارشناسی و غیرعلمی بودن تونل گلاب تأکید و تصریح کرد: مسئولان با وجود تمام استنباط‌های علمی و کارشناسی که برای تخریب منطقه سامان مطرح می‎شود همچنان بی‌توجه به نظرات کارشناسان عمل می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول