اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای قم عنوان کرد

بحران آب در استان‌های قم،‌ اصفهان و هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: استان‌های قم،‌ اصفهان و هرمزگان در خصوص منابع آبی از جمله استان‌های مواجه با بحران هستند.

بحران آب در استان‌های قم،‌ اصفهان و هرمزگان

عبدالحمید توکلی‌بینا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قم در زمینه خدمت‌رسانی به مردم به ویژه آبرسانی به پروژه‌های مسکن مهر اظهار کرد: در حال حاضر آبرسانی به کل پروژه‌های مسکن مهر دنبال شده و در این زمینه ما از تعاونی‌ها جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه 13 هزار کنتور خراب مشترکین از سوی شرکت آب و فاضلاب قم تعویض شده است گفت: در زمینه قرائت کنتور مشترکین پر مصرف سیستم قرائت هوشمند را اجرایی کرده‌ایم و این سیستم بر روی 50 انشعاب نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم تصریح کرد: با اجرای این سیستم می‌توانیم از طریق سامانه پیامک کنتور مشترکین پرمصرف را قرائت کنیم.

وی درباره وضعیت آب سد 15 خرداد که در گذشته منبع اصلی تامین آب قم به شمار می‌رفت خاطر نشان کرد: در حال حاضر تقریبا برداشت آب از سد 15 خرداد صفر است.

توکلی‌بینا با اشاره به اینکه استان‌های قم، اصفهان و هرمزگان با بحران آب مواجه هستند تاکید کرد: امیدواریم که در سال آینده با افتتاح کامل پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم بتوانیم آب کاملا شیرین و گوارا را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با ابراز نگرانی نسبت به پایین رفتن سطح سفره‌های زیرزمینی اظهار کرد: هر سال سطح سفره‌های زیرزمینی یک تا دو متر افت می‌کند و این وضعیت یک زنگ خطر به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در خصوص امکان جیره‌بندی آب در قم در تابستان سال جاری گفت: اگر مردم در زمینه مصرف آب همکاری داشته و صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهیم در تابستان امسال شاهد جیره‌بندی آب در قم نخواهیم بود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول