اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تو زن مسلمانی

فداکاری شهیده فاتحی آوازه لالایی‌های مادران سرزمین‌مان شد

خبرگزاری فارس: شهیده ناهید فاتحی کرجو با وجود آن که تنها 16 سال داشت آنچنان رشادتی از خود نشان داد که آوازه فداکاری‌هایش لالایی شبانه زنان ایران اسلامی شد.

فداکاری شهیده فاتحی آوازه لالایی‌های مادران سرزمین‌مان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شهیده ناهید فاتحی کرجو با تن بی جان اما نفسی بلند در میان خاکی جای گرفت که تاکنون مانند او و مریم فرهانیان فراوان در خود جای داده است.

از خطه کردستان بود، با نیروهای بسیجی و سپاهی شهرش در دوران جنگ تحمیلی همکاری می‌کرد؛ عشقش کتاب، پایگاه بسیج، بزرگ مردی چون امام راحل(ره) بود.

جایش در آغوش مادر و خط مقدم جبهه بود؛ یادش در دل‌ها و خاطره میلیون‌ها ایرانی قدر شناس است؛ شهادتش رمز کسب موفقیت فرداهای دختران و زنانی شد که امروز با متانت و حجاب ایرانی ـ اسلامی در میادین دینی، علمی، ورزشی و خانوادگی در جهان می‌درخشند.

در میانه هفته دفاع مقدس همایش گرامی داشت یاد و خاطره زنان ایثارگر جنگ تحمیلی، امروز در سالن سینما نفت آبادان برگزار شد و نام شهیده ناهید فاتحی کرجو چون ستاره‌ای در عالم زنان مسلمان به درخشش درآمد.

* شهیده فاتحی کرجو مدافع ولایت بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آبادان با اشاره به شخصیت این شهیده ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: رویکرد دینی و اسلامی شهیده فاتحی کرجو و عشقی که به امام راحل(ره) در دل خود جای داده بود او را مدافع راستین ولایت قرار داد.

عادل عساکره افزود: زنان استان‌های مرزی درگیر در جنگ تحمیلی دوشادوش مردان خود در جای جای جبهه و خط مقدم حضور داشتند و برای دفاع از کیان خود فداکاری‌های ارزنده‌ای نشان دادند.

وی ادامه داد: شهدایی چون این شهیده گران قدر شخصیت و هویت زن مسلمان را بازسازی کرد و فاتحی کرجو نشان داد که ارزش‌های معنوی امام قدرت شور و عشق را در دل همه زنان آزاده بیدار کرد و آنان را برای حضوری قدرتمند در میادین مختلف تشویق کرد.

* خاطرات را ماندگار می‌کنیم

اگر چشمانش را بسته بودند و لبانش را به سبب سخنان آتشین دوخته بودند اما نمی‌دانستند شهادت رمز ماندگاری او شد و نتوانستند افکار و عقایدش را چون لبانش دوخته و در حریم خاک قرار دهند.

شاید دشمنان خواستند که در میدان اصلی شهر جار بزند که سپاهیان او را مجبور به کار در پایگاه بسیج دیارش کرده‌اند،بسیجیان تنبیهش می‌کنند و دست از تهدید خانواده‌اش برنمی‌دارند تا او رمز آزادیش از دست این دجالان شود؛ اما در مسلک او تسلیم شدن برای حفظ جان، بسی حقیرتر از پیروزی کیان و ناموسش بود.

شاید تنها یک دختر نوجوان 16 ساله بود، اما شجاعتش چون مردی دنیا دیده زبانزد مردم خاک و دیارش شد؛ چه کسی تصور می‌کرد پیکر بی جانش را به یادگار برای مادرش به جان آن نوجوان فرهیخته و پرشور بیاورند.

و در پایان.............

همایش به پایان رسید، از زنان رزمنده آبادانی تجلیل شد، تئاتری با موضوعیت زندگی شهیده ناهید فاتحی کرجو اجرا شد، سخنرانان در مقام زنان گفته ها داشتند، نان سنتی و آش آبادانی پخته شد، اما......

شهدا را پایانی نیست تو هم پایانی نداری تازه شروع راه است، جنگ نرم در کمین است، دختران و زنان نسل سوم انقلاب به یادگارهایی چون تو احتیاج دارند،نامت لای ورقه های قرآنمان جای داری و ارزش هایت در دلهایمان حفظ می شود تا قوت قلبی باشد برای مبارزه‌های آینده کشورمان.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول