اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی نهبندان خبر داد

اختصاص 420 میلیون تومان به مشاغل خانگی نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی نهبندان از اختصاص 420 میلیون تومان به مشاغل خانگی این نهاد خبر داد.

اختصاص 420 میلیون تومان به مشاغل خانگی نهبندان
هادی اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در راستای مشاغل خانگی و کمک به بهبود وضعیت معیشت جامعه هدف بهزیستی 420 میلیون تومان به این نهاد اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: تاکنون حدود 80 نفر از مددجویان اداره بهزیستی نهبندان برای اشتغال خانگی متقاضی و تشکیل پرونده دادند که متقاضیان پس از تکمیل پرونده‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.
 
* 4761 کودک زیر شش سال غربالگری بینایی شدند
رئیس اداره بهزیستی نهبندان در ارتباط با طرح غربالگری بینایی این نهاد در سال جاری افزود: طرح غربالگری بینایی از ابتدای سال جاری آغاز شده و در 9 ماه گذشته 4 هزار و 761 کودک زیر شش سال شهرستان مورد معاینات بینایی‌سنجی قرار گرفتند.
اسکندری تصریح کرد: از این تعداد کودک مورد معاینه قرار گرفته 253 نفر مشکوک شناسایی شدند که برای معاینات بیشتر به مراکز بینایی‌سنجی نهبندان معرفی شدند.
وی با بیان اینکه تعهد و سهمیه این نهاد بر اساس برنامه عملیاتی حوزه معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی در سال جاری در طرح غربالگری بینایی تعداد 3 هزار نفر بوده، گفت: اداره بهزیستی نهبندان توانسته بیش از تعهد و سهمیه خویش در 9 ماه گذشته عمل کند.
 
* غربالگری بینایی کودکان صد درصدی می‌شود
رئیس اداره بهزیستی نهبندان ضمن تشکر از همکاری شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، بسیج سپاه، شوراها و دهیاری‌های روستاهای شهرستان در راستای اجرای طرح غربالگری بینایی اظهار داشت: هم اکنون تیم غربالگری بینایی اداره در روستاهای نهبندان در حال ارائه خدمات است.
اسکندری با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی در سال گذشته برای کودکان زیر شش سال شهرستان به میزان 96 درصد بوده، یادآور شد: در سال جاری درصدد هستیم تا به طور صد درصد کودکان زیر شش سال نهبندان را زیر پوشش طرح غربالگری بینایی ببریم.
 
* آغاز فعالیت مرکز نگهداری پسران بی‌سرپرست
وی از اجرای طرح غربالگری شنوایی از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد و متذکر شد: در 9 ماه گذشته 635 نوزاد مورد معاینه شنوایی و زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
رئیس اداره بهزیستی نهبندان همچنین از آغاز فعالیت مرکز نگهداری پسران بی‌سرپرست و بد سرپرست با نام پسران علی اصغر(ع) شهرستان از شهریورماه امسال خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر این مرکز از شش کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست نگهداری می‌کند در حالی که ظرفیت این مرکز 20 نفر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول