اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی

خبرنگار فارس برگزیده حوزه فرهنگ رضوی کردستان شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آیین پایانی نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی، از خبرنگار خبرگزاری فارس به عنوان فعال در حوزه فرهنگ رضوی تقدیر شد.

خبرنگار فارس برگزیده حوزه فرهنگ رضوی کردستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یکشنبه‌شب با حضور نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مسئولان کردستانی آیین پایانی نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

در این مراسم 16 نفر از مروجان و خادمان برتر حوزه فرهنگ رضوی کردستان که طی چندین سال تلاش و فعالیت علمی، هنری، پژوهشی و رسانه‌ای در راستای نشر فرهنگ رضوی در کردستان مؤثر بوده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

کیوان بلندهمتان از سنندج، محمد حامدی از بانه و کامبیز ملایی از سنندج به عنوان پژوهشگران برتر سیره نبوی و فرهنگ رضوی، بهروز خیریه، توفیق مرادی و شاهرخ اورامی به عنوان نویسندگان و شاعران برجسته این حوزه از جمله افرادی بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

در حوزه گرافیک و طراحی هم از کاوه خداکرمی، در حوزه موسیقی از بهمن حاج امینی و افشین مرادگورانی و در حوزه خوشنویسی نیز از علی‌اشرف زانیار تجلیل شد.

همچنین در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی از خبات ساعدی خبرنگار خبرگزاری فارس در استان کردستان به عنوان خبرنگار برتر در حوزه فرهنگ رضوی و حمید دریاباری سردبیر نشریه تبیان کردستان تقدیر شد.

در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد از رحمان غریبی و میثم عباسپور تجلیل شد و از محمد رضایی فرماندار دهگلان و مهدی حسام شریعتی شهردار سنندج نیز به عنوان مسئولان برتر در حوزه نشر فرهنگ رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین به پاس خدمات چند دهه‌ای و حضور کوشا و سرشار از تلاش وصف‌ناپذیر در حوزه فرهنگ‌رضوی از محمدجواد محبت شاعر برجسته کردزبان ایران اسلامی در این مراسم تجلیل به عمل آمد.

پس از قرائت بیانیه هیئت داوران نیز در بخش بین‌الملل نخستین جشنواره شعر کردی رضوی به ترتیب شیخ قادر شیخ اسماعیل از کرکوک عراق و علی‌احسان فریدونی از جمهوری اسلامی ایران رتبه‌های برتر را کسب کردند.

در بخش ملی این جشنواره نیز یدالله احمدیاری از دیواندره و حبیب‌الله بخشوده از ایلام رتبه اول را به صورت مشترک را کسب کردند.

سوسن محمدی از سنندج و نسرین بیگی از سرپل‌ذهاب رتبه دوم مشترک و فکریه سلامت‌روندی از ارومیه و شهرام حسن‌زاده از بوکان رتبه سوم مشترک این بخش را به خود اختصاص دادند.

در رشته دل‌نوشته و قطعات ادبی نیز هیئت داوران هیچ اثری را شایسته رتبه‌های اول و دوم ندانسته و به صورت مشترک از آرش زندکریمی، سمیه الله‌ویسی و سمیه قادری هر سه از سنندج تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در این مراسم با توجه به ارادت ویژه مردم کردستان به ائمه اطهار(ع) و به نیت 12 امام از 12 نفر از شرکت‌کنندگان این جشنواره که دارای امتیازهای برتری از نظر هیئت‌داوران بودند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول