اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی:

بیش از 800 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال شده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: 877 اثر در قالب شعر، پیامک رضوی و طراحی پوستر به دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره شعر رضوی ارسال شده است.

بیش از 800 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در حاشیه برگزاری جشنواره شعر رضوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره در شش سال گذشته نیز در آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی در سطح کشور تنها استانی است که جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری را به ‌صورت بین‌المللی برگزار می‌‌کند.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود که در بخش اصلی آثار ارسال شده شامل اشعار سروده شده در وصف امام رضا(ع) و بخش جنبی نیز شامل پیامک رضوی و طراحی پوستر است که تاکنون 520 پیامک رضوی ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال در بخش اصلی،357 اثر اعم از داخلی و خارجی به دبیرخانه شعر رضوی استان ارسال شده است، گفت: بیشترین آثار داخلی مربوط به استان‌های زنجان، اردبیل، تهران، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، فارس و کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه از این میان 265 اثر داخلی و 92 اثر خارجی است، افزود: عمده آثار خارجی ارسالی به دبیرخانه جشنواره مربوط به کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان است.

کریمی در ادامه با بیان اینکه سرودن شعر در مدح و ثنای ائمه معصومین(ع) بهترین راه شکرگذاری در برابر نعمت این ذوق خدادادی است، گفت: همه افرادی که در مسیر ترویج فرهنگ رضوی قدم برمی‌دارند، باید رفتار و عملکرد آنان مطلوب حضرت رضا(ع) باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رصد وضعیت موجود، اقبال شاعران سراسر کشور و وجود پتانسیل‌های بالقوه در استان، جشنواره سراسری شعر رضوی امسال در شبکه‌های بین‌المللی سحر و زهرا تی‌وی ترکیه نیز پخش می‌شود.

کریمی با بیان اینکه شعر کلام نغز، ماندگار و پایداری است که مفاهیم را به بهترین شکل به مخاطب منتقل می‌کند، تصریح کرد: با توجه به سابقه کهن ایران در ادبیات و شعر و همچنین وجود شعرای بنام و شهیر در این خطه هنرپرور، باید به شعر امروز غنای بیشتری بخشیده شود.

در پایان مراسم افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری از کتاب «گونش ضیافتی» که مجموعه اشعار دوره‌های گذشته است با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان رونمایی شد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول