اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 5 کشور مطرح دنیا

ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در تبریز گشایش یافت‌

خبرگزاری فارس: ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای تبریز با حضور 5 کشور خارجی عصر امروز در محلی دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در تبریز گشایش یافت‌

مسعود محمدیان رئیس‌ سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در حاشیه گشایش این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: در ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تبریز شرکت‌هایی از استان‌های تهران، البرز، اصفهان، مازندران، گیلان، زنجان، همدان، آذربایجان‌غربی و شرقی به همراه نمایندگی‌هایی از کشورهای هلند، فرانسه، آلمان، ژاپن و ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: در این نمایشگاه انواع گل و گیاهان فصلی و دایمی، شاخه بریده، آپارتمانی، زینتی، کاکتوس و گیاهان گوشتی، پوشش‌های فضای باز (گلخانه‌ای)، درختچه‌های تزئینی و نهال، گل خشک طبیعی، گیاهان دارویی، نهاده‌های کشاورزی (بذر و کود)، سم و کود شیمیایی، ماشین‌آلات و ادوات باغبانی و کشاورزی، طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری، تجهیزات آزمایشگاهی، طراحی فضای سبز، چراغ‌های روشنایی پارک‌ها، سازه‌های گلخانه‌ای در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی افزود: ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای سبز تبریز با حضور 60 واحد داخلی و خارجی در مساحتی بالغ بر 4 هزار مترمربع فضای مسقف و یک هزار متر‌ مربع فضای باز برگزار می‌شود.

محمدیان پرورش انواع گل و گیاهان فصلی و دائمی، شاخه بریده، آپارتمانی، زینتی، کاکتوس و گیاهان گوشتی، پوشش‌های فضای باز (گلخانه‌ای) را از جمله زمینه‌های فعالیت شرکت‌کنندگان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه عنوان کرد.

وی افزود: درختچه‌های تزئینی و نهال، گل خشک طبیعی، گیاهان دارویی، نهاده‌های کشاورزی (بذر و کود)، سم و کود شیمیایی، ماشین‌آلات و ادوات باغبانی و کشاورزی، طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری، تجهیزات آزمایشگاهی، طراحی فضای سبز، چراغ‌های روشنایی پارک‌ها، سازه‌های گلخانه‌ای از محورهای ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تبریز است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در خصوص برنامه‌های جانبی ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه اظهار کرد: همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی توسط مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

محمدیان ادامه داد: در برنامه‌ها که در آن کارشناسان گل و گیاه برای پاسخگویی به سئوالات مراجعان و بازدیدکنندگان حضور دارند و علاوه بر آن کلینیک رایگان گل و گیاه و ایجاد ایستگاه نقاشی برای کودکان نیز از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای نمایشگاه به‌شمار می‌رود.

وی، یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه را جذب سرمایه‌گذاران در زمینه گل و گیاه و تشویق و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان برای ارتقای کیفی محصولات عنوان کرد و افزود: توجه به نقش و اهمیت گل و گیاه در زندگی روزمره مردم، اشاعه و گسترش هرچه بیشتر فرهنگ احداث، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و گل و گیاه، برقراری ارتباط با شهروندان و افزایش آگاهی آنان از فضاهای سبز شهری، باغات و جنگل‌ها از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه است.

محمدیان، آشنایی مردم و بهره‌برداران بخش را با توانمندی‌های شرکت‌های خصوصی فعال در رابطه با گل و گیاه و مشارکت‌کنندگان در پرورش گل‌ها و گیاهان و اشتغالزایی، آشنایی کارشناسان با آخرین دستاوردها در خصوص فضای سبز و گل‌ها و گیاهان و فرهنگ‌سازی بازار را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد.

گزارش فارس حاکی است، طبق این گزارش امروز همچنین هشتمین نمایشگاه فضای سبز و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی خدمات و مبلمان شهری تبریز افتتاح شد.

در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی خدمات و مبلمان شهری تبریز هم 75 واحد داخلی و نمایندگی‌هایی از فرانسه و ترکیه در مساحتی بالغ بر شش هزار متر مربع فضای مسقف و یک هزار متر مربع فضای باز تولیدات خود را عرضه کرده‌اند.

این نمایشگاه‌ها از امروز تا هفتم خرداد‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز از ساعت 16 تا 21.30 دایر خواهند بود.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول