اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج خبر داد

برپایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در کرج

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از برپایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در این کلانشهر در محل باغ گلهای پارک شهید چمران خبر داد و گفت: این اقدام بزرگ‌ترین رویداد فضای سبز کرج است.

برپایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کلانشهر کرج،   عباس زارع اظهار داشت: این سازمان با توجه به مصوبه شورای سازمان و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه کرج از 12 تا 26 شهریورماه سال جاری در باغ گل‌های پارک شهید چمران واقع در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه تولیدکنندگان گل و گیاه از استان‌های مختلف ایران و کشورهای خارجی، شرکت‌های تامین کنندگان ادوات و نهاده‌های باغبانی، شرکت‌های فعال در امر محوطه سازی، تشکل‌ها و کانون‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی مختلف حضور دارند.

برپایی نمایشگاه بازارچه عرضه مستقیم گل و گیاه

این مسئول عنوان کرد: نمایشگاه مذکور دارای حدود چهار هزار مترمربع فضای سبز سرپوشیده و پنج هکتار فضای سبز خواهد بود که می‌تواند محلی برای بازدید عموم شهروندان به ویژه علاقمندان به بخش فضای سبز و متخصصان و دانشجویان باشد.

زارع ادامه داد: همچنین در حاشیه برپایی این نمایشگاه بازارچه عرضه مستقیم گل و گیاه و نهاده‌های باغبانی دایر خواهد بود.

احیای نقش و دیرینه کرج در بخش تولید نهال و گیاه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در این زمینه از تمامی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان گل و گیاه و نهاده‌ها و ادوات باغبانی دعوت می‌شود که برای شرکت در نمایشگاه به دبیرخانه مربوطه در سازمان واحد روابط عمومی مراجعه کنند.

وی اعلام کرد: در این نمایشگاه به دنبال این هستیم که به نوعی نقش کرج و دیرینه این شهر در زمینه تولید نهال و گل و گیاه که در سطح کشور برجسته بوده، مجددا احیا شود و جاذبه‌هایی برای گسترش امر تولید و تامین گل و گیاه به وجود آید که این صنعت در شهر و استان گسترش یابد.

آمادگی سازمان پارکها برای همکاری با بخش خصوصی

این مسئول گفت: در نمایشگاه مذکور شهرداری و سازمان پارک‌ها برای افزایش مشارکت تمامی مراجع و ارگان‌های ذیربط آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

زارع از برگزاری برنامه‌های شاد و جنگ‌های شادی ویژه کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی قرار است که در بخش جنبی این نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی به صورت فستیوال برای شهروندان علاقمند برگزار شود همچنین در این بخش کارگاه‌های تخصصی نیز برای محققان و کارشناسان حوزه فضای سبز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول