اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برپایی 150 غرفه صورت می‌گیرد

اصفهان میزبان دهمین جشنواره گل و گیاه کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان از برگزاری دهمین جشنواره گل و گیاه و گیاهان دارویی با برپایی 150 غرفه از سراسر کشور در اصفهان خبر داد.

اصفهان میزبان دهمین جشنواره گل و گیاه کشور

سیدرضا حکیم‌فعال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی در اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با همکاری نمایندگان و تولیدکنندگان گل و گیاه در کشور و نیز در راستای آشنایی بیش‌تر با گیاهان دارویی و نحوه استفاده از آن هر ساله چند نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان برپا می‌کند.

وی افزود: سازمان میادین و مشاغل استان اصفهان هر هفته جمعه‌ها به صورت رایگان کلاس‌های آشنایی با انواع گل و گیاه و نیز سفره‌آرایی را در محل مرکزی گل و گیاه واقع در خیابان همدانیان برگزار می‌کند.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این جشنواره اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی و صنعتی داخلی و صادرکنندگان گل حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت سه روز از 12 تا 15 اردیبهشت در محل بازار گل و گیاه برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره با حضور بیش از 150 غرفه از سطح کشور و با توجه به ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان برای ارتقای کیفی تولید، استانداردها و معیارهای جهانی، توسعه صادرات گل و گیاه، ترویج فرهنگ گیاه‌پروری و گل‌آرایی برپا می‌شود.

حکیم‌فعال بیان کرد: در این جشنواره چند غرفه به گیاهان دارویی اختصاص یافته است که برای نمایش و فروش محصولات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان کرد: استان اصفهان در امر کاشت گیاهان دارویی و نیز گل‌های تزئینی تولیدکنندگان بزرگی دارد که امید می‌رود با اشاعه فرهنگ استفاده از گل و گیاه و ارتقای سطح آگاهی جامعه به ایجاد اشتغال و تشویق تولیدکنندگان داخلی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان هم‌چنین به دکه‌های فروش گل سطح شهر اشاره کرد و گفت: در بازار ولی‌عصر(ع)، (بازار کوثر 6) نخستین دکه گل‌فروشی از اواخر سال گذشته آغاز به کار کرده است.

وی هم‌چنین از برگزاری مسابقه بزرگ گل‌آرایی همراه با اهدای جوایز و برنامه ویژه کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر اینکه به بهترین گل‌آرایی جوایز ارزنده و تندیس اهداء می‌شود، انواع گل‌ها و گیاهان دارویی، نحوه کاشت و نگه‌داری، ویژگی‌ها و فواید این گیاهان بررسی و به شهروندان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول